اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

سند برنامه 5 ساله شهرداری مبتنی بر واقعیت‌ها است

خبرگزاری فارس: با حضور شهرداری و مسئولان شهری از چشم‌انداز 20 ساله شهر اردبیل رونمایی و نخستین برنامه پنج ساله راهبردی و استراتژیک شهرداری اردبیل به شورای اسلامی شهر اردبیل تقدیم شد.

سند برنامه 5 ساله شهرداری مبتنی بر واقعیت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل ظهر امروز در مراسم رونمایی از چشم‌انداز 20 ساله شهر اردبیل، دغدغه اصلی مسئولان دلسوز این کشور را خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: برای تحقق این مهم مدیران شهری ناگزیر به هدف‌گذاری کلان و راهبردی و برنامه‌ریزی جامع و اساسی با استفاده از دستاوردهای جدید علمی، فنی و اجرایی و رویکردهای نوین برنامه‌ریزی می‌باشند.

صدیف بدری خاطرنشان کرد: به همین منظور و برای برون رفت از تصمیم‌گیری‌های روزمره که بدون شک آینده شهرها را تحت تاثیر قرار می‌دهد مدیریت برنامه محور و هدایت راهبردی شهر بر مبنای چشم‌اندازی که بر اساس ارزش‌های مشترک جامعه و تفکر نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگان شهر تدوین شده باشد اجتناب‌ناپذیر است.

وی تجلی تفکر برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف شهر و شهرداری را مشکل دانست و یادآور شد: تحقق این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی جامع و دقیق و طراحی ساز و کارهای نظام‌مند در جهت ایجاد پیوند منطقی بین برنامه‌های راهبردی و عملیاتی می‌باشد.

شهردار اردبیل گفت: برنامه‌های بلندمدت و راهبردی استراتژیک باید مبتنی بر نیازهای شهری و شهرداری و عوامل محیطی با نگاهی به افق آینده شهری تدوین شود.

بدری بیان داشت: شهرداری اردبیل در راستای همین مدیریت برنامه‌محور، ضمن اهتمام جدی و عملیاتی در جهت عمران، آبادانی و توسعه همه جانبه شهر و رفع نیازهای ضروری و مشکلات اساسی مردم در سال 91 به انجام اقدامات دیگری چون آسفالت معابر و بهبود عبور و مرور شهری و تولید و پخش بیش از 225 هزار تن آسفالت در مناطق مختلف شهر اقدام کرده است.

این مسئول از دیگر اقدامات شهرداری اردبیل به اجرای بیش از 70 کیلومتر جدول‌گذاری و بهسازی کانال آب‌رو، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها، تعریض پل یاقوت و بهسازی حریم رودخانه بالیقلو، عقد قرارداد چندین پروژه‌ مشارکتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ارزش یک صد میلیارد ریال اشاره کرد.

شهردار اردبیل اجرا و بهره‌برداری از پل‌های نفر رو به تعداد شش دستگاه، توسعه و احداث فضاهای سبز شهری و اجرای شبکه آبیاری فضای سبز بیش از 12 کیلومتر در سال جاری، کاشت بیش از 15 هزار اصله درختچه‌ را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: پروژه‌های عمرانی و خدماتی مختلفی در طول هفت ماه گذشته به ارزش ریالی بیش از 57 میلیارد تومان در سه مرحله به اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بدری در پایان سخنان خود بیان داشت: این برنامه راهبردی و بلندمدت‌ برای نخستین بار در سطح کشور در قالب نرم‌افزار تخصصی تهیه و تدوین شده است.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول