اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان:

شهرداری کمترین حمایت را از مجمع امور صنفی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: شهرداری کمترین حمایت را از مجمع امور صنفی همدان دارد.

شهرداری کمترین حمایت را از مجمع امور صنفی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا فرسایی‌وحید ظهر امروز در اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی شهرستان همدان با اشاره با اینکه مجمع امور صنفی استان همدان نیاز به یک سری اصلاحات دارد، اظهار داشت: برای اصلاح امور و بهبود عملکرد چارت سازمانی را تدوین کرده‌ایم که در جلسه آتی مجمع برای نظر کارشناسی و تصویب ارائه خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع وانت‌بارها و دست‌فروشان اشاره کرد و افزود: وانت‌بارها و دست‌فروشان مشکل اساسی را برای واحدهای صنفی به وجود آوردند و اجناسی را که ارائه می‌کنند در اکثر مواقع گران‌تر از مغازه و فاقد کیفیت مطلوب است.

رئیس مجمع امور صنفی همدان ادامه داد: برای پیگیری و رفع مشکل وانت‌بارها و دست‌فروشان جلسه ای را با شهرداری و نیروی انتظامی خواهیم داشت.

وی با انتقاد از شهرداری تصریح کرد: شهرداری کمترین حمایت را از مجمع امور صنفی دارد و ما باید خودمان برای احقاق حق اقدام کنیم.

فرسایی‌وحید در خصوص تابلوی اسامی خارجی برخی از واحدهای صنفی اظهار داشت: برخورد قانونی با اسامی خارجی مربوط به برندها نمی‌شود بلکه با اسامی که از سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغ آنها باشد برخورد و پلمب واحد صنفی مربوطه را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: بهترین راهکار برای مقابله با رواج اسامی بیگانه این است که هر واحد صنفی هنگام اخذ پروانه کسب اسم فارسی را ثبت و در سامانه منعکس شود.

در ادامه این مراسم رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان همدان با اشاره به فعالیت وانت‌بارها و دست‌فروشان در سطح شهر گفت: دست‌فروشان و وانت‌بارها بازار بزرگی دارند و باعث ایجاد ترافیک، تخریب چهره شهر در ورودی‌ها و ایجاد مسائل غیربهداشتی می‌شود که باید به این امر رسیدگی شود.

وی افزود: اتحادیه میوه و تره‌بار بیشترین ساعت‌کاری را دارد و دورریزی محصول فسادپذیری آن، اجاره‌های سنگین و عوارض کسب و کار که نسبت به سال قبل 10 برابر شده ادامه فعالیت اتحادیه را تهدید می‌کند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان نیز گفت: بازرسان باید براساس شکایت خصوصی و مردمی در خصوص طرح شبنم اعمال نظر کنند و این در حالی است که می‌بینیم برخی از بازرسان برای افزایش آمار خود اقدام به ارائه فرم به تعزیرات می‌کنند و تعزیرات حکومتی بر اساس نظر بازرسان عمل می‌کند.

در ادامه این مراسم برخی از رؤسای اتحادیه‌ها و هیئت رئیسه مجمع امور صنفی مباحث خود را مطرح کردند و این جلسه مصوباتی هم داشت.

مصوبات این جلسه به شرح ذیل است؛

تشکیل شرکت تعاونی چندمنظوره، استفاده از نرم‌افزار در بودجه‌نویسی برای تسهیل در امور، انتشار فصلنامه اصناف و جدایی صنف آرایشگران از پیرایشگران.

در پایان این مراسم از برخی از پیشکسوتان و بازنشستگان رؤسای اتحادیه‌های صنفی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول