اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در تاریخ شهر اردبیل صورت گرفت

رونمایی از برنامه پنج ساله راهبردی ـ استراتژیک شهرداری اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل از رونمایی چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله راهبردی ـ استراتژیک شهرداری اردبیل برای عمران و آبادانی این دیار خبر داد.

رونمایی از برنامه پنج ساله راهبردی ـ استراتژیک شهرداری اردبیل

صدیف بدری در حاشیه جلسه شورای شهر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از رونمایی چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله راهبردی ـ استراتژیک شهرداری اردبیل برای عمران و آبادانی این دیار خبر داد و اظهار داشت: در این برنامه پنج ساله سعی کردیم به حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، توسعه فضای سبز، حمل و نقل و همچنین سایر خدمات عمومی برای شهروندان در فاصله سال‌های 92 تا 96 دقت نظر داشته و حرکت‌های خود را انسجام بخشیم.

وی به انعطاف‌پذیر بودن این برنامه و ضرورت بازنگری در آن اشاره کرد و افزود: در برنامه پنج ساله بر اساس چشم‌انداز 20 ساله نظام سعی کردیم اهداف واقعی تعریف شود تا بتوانیم شهر مقدس اردبیل را که خاستگاه تشیع با هویت تاریخی و فرهنگی و پایتخت گردشگری ایران اسلامی است بهتر از گذشته معرفی کرده و در مسیر رونق و توسعه قرار دهیم.

شهردار اردبیل مدیریت استراتژیک را شامل سه بخش اصلی تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژیک برشمرد و ابراز داشت: ضرورت برنامه‌ریزی استراتژیک رشد جمعیت شهری، توسعه شهرها، افزایش انتظارات، تنوع وظایف شهرداری‌ها، محدودیت منابع و نیازهای نامحدود، در نظر گرفتن ارزش‌ها در برنامه‌ریزی، در نظر گرفتن اثرات محیطی بر فعالیت‌های شهرداری جزو ضروریات برنامه‌ریزی استراتژیک است.

بدری بیان داشت: گام‌های اصلی برنامه‌ریزی استراتژیک در شهرداری اردبیل با توجه به نیاز شهر و شهرداری به صورت مجموعه‌ای کارا و اثر‌بخش طراحی و اجرا می‌شود.

وی گفت: این برنامه در افق 1404 با نام «برنامه توسعه شهری اردبیل گام اول 92 تا 96» اولین برنامه با ماهیت راهبردی در سطح شهرداری اردبیل است که برای تدوین و اجرا نیازمند پنج فاز کلی هستیم.

شهردار اردبیل فاز اول را جمع‌آوری اسناد، نشست با مدیران و کارشناسان، تشکیل دبیرخانه و تعیین نام برنامه عنوان کرد و افزود: سعی کردیم در تمامی این برنامه‌ریزی‌ها اهداف‌مان را مشخص کنیم.

وی فاز شناخت را یکی دیگر از پنج فاز اجرایی عنوان کرد و گفت: مطالعه اسناد بالا دستی به ویژه طرح‌های جامع و تفصیلی، مطالعه وضعیت کلی اجتماعی و اقتصادی و استفاده از مصاحبه و پرسش‌نامه برای دریافت دیدگاه‌های متخصصان از هدف‌گذاری‌های اصلی بوده است.

این مسئول ادامه داد: در فاز شناخت، ما بررسی وضعیت مدیریت شهری، تعیین ماموریت، بررسی اسناد و مدارک، بررسی و تحلیل اسناد درآمدی و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را مد نظر قرار دادیم.

شهردار اردبیل بیان داشت: در فاز تحلیل وضع موجود شهر و شهرداری اردبیل با استفاده از روش SWOT، بررسی مسایل کلیدی شهرداری و چشم‌انداز نهایی مد نظر بوده است.

بدری گفت: در فاز تدوین نیز سعی کردیم اهداف کلان به همراه تعیین راهبردهای اصلی، اهداف کمی طرح‌ها و پروژه‌ها به خوبی تدوین شود.

شهردار اردبیل به فاز آماده‌سازی محیط نیز اشاره کرد و افزود: ارائه راهکار برای جلب مشارکت مردم و ظرفیت‌سازی شهرداری به همراه فرهنگ‌سازی و تبلیغات برنامه جزو سیاست‌گذاری‌ها بوده است.

انتهای پیام/62002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول