اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار قم خبر داد

آماده‌باش کامل شهرداری قم برای بارندگی‌های احتمالی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی و فعالیت ستادهای 26گانه در سطح مناطق هشت‌گانه با توجه به بارش‌های احتمالی خبر داد.

آماده‌باش کامل شهرداری قم برای بارندگی‌های احتمالی

مهدی اصفهانیان‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: با توجه به آغاز بارش احتمالی از شب گذشته نیروهای ستادی، خدماتی و فضای سبز شهرداری قم با ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک و تمام تجهیزات پائیزه و زمستانه خود به استقبال از این رحمت الهی رفتند تا با فعالیت و اقدامات ویژه خود از بروز هرگونه آب‌گرفتگی پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: ستادهای پائیزه و زمستانه شهرداری در تمام مناطق هشت‌گانه و نواحی مربوط به مدیریت شهرداران مناطق به منظور ایجاد تیم‌های واکنش سریع و در مواقع بحران و رفع آب‌گرفتگی احتمالی و ارائه خدمات مطلوب به زائران و شهروندان به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: در همین زمینه و در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی از بارش از ماه‌های گذشته همه نقاط آسیب‌پذیر در هنگام بارندگی‌ها شناسایی شده و با استفاده از نظرات دقیق کارشناسی و فنی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بهترین راهکارهای مؤثر به منظور رفع کامل با توجه به بافت‌ها و موقعیت جغرافیایی ارائه و اجرا شده است.

وی ابراز داشت: تقویت موتور پمپ‌های سپتیک‌ها و زیرگذرها و تأمین دستگاه‌های مکنده، موتور پمپ‌های کف‌کش سیار در نواحی و حفر چاه برای بافت‌های فرسوده و نقاطی که امکان هدایت آب‌های سطحی با احداث کانال‌های سطحی نبوده، از جمله اقداماتی است که در ستادهای شهرداری به اجرا در آمده است.

اصفهانیان‌مقدم تصریح کرد: در برخی از نقاط شهری شاهد جاری کردن آب فاضلاب خانگی توسط برخی از شهروندان در نهرها هستیم که سبب اشغال نیمی از ظرفیت نهرها شده که خود یکی از عوامل مهم سرریز شدن و تجمع آب در سطوح پائین‌تر شهر است.

وی ریختن زباله و ضایعات در نهرها را از دیگر عوامل اصلی آب‌گرفتگی دانست و دلیل آن را سرپوشیده بودن برخی از کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نهرها دانست.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خواستار مشارکت جدی مردم در خدمت‌رسانی بیشتر شد و ابراز کرد: از دیگر اقدامات شهرداری به منظور آمادگی ستادهای پائیزه می‌توان به اجرای مانورهای متعدد آمادگی نیروها و ماشین‌آلات و تعیین اکیپ‌های رفع مشکلات مرتبط با آب‌گرفتگی برای نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شده، اجرای طرح گشت نظارت از مناطق و تجهیزات مربوطه و تسریع در تأمین امکانات مورد نیاز و تسریع در اجرای پروژه‌ها و احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در مناطق اشاره کرد.

انتهای پیام/78001/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول