اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

وجود 2000 مدرسه در زنجان/ استفاده از بخاری نفتی در 923 مدرسه زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 2 هزار و 40 مدرسه در استان زنجان وجود دارد.

وجود 2000 مدرسه در زنجان/ استفاده از بخاری نفتی در 923 مدرسه زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: وضعیت مدارس استان زنجان از نظر سیستم گرمایشی وضعیت مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 791 مدرسه استان زنجان مجهز به سیستم گرمایشی است، خاطرنشان کرد: 168 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه 2 هزار و 40 مدرسه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: 607 مدرسه استان شوفاژ دارد که در مجموع 33.9 درصد از مدارس استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 56 درصد از کلاس‌ها و 108 هزار نفر از دانش‌آموزان استان زنجان در 607 مدرسه مذکور حضور دارند، ادامه داد: 64 درصد از جمعیت دانش‌آموزان استان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

نظری با بیان اینکه در 261 مدرسه استان زنجان از بخاری‌های گازی استفاده می‌شود، اضافه کرد: این مدارس 16 درصد از دانش‌آموزان استان زنجان و به عبارتی بالغ بر 27 هزار نفر را شامل می‌شود.

*استفاده از بخاری نفتی در 923 مدرسه استان زنجان

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 923 باب از مدارس استان زنجان از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کند، ادامه داد: در مجموع 31 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه 313 باب از مدارسی که بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند یک کلاسه محسوب می‌شود، افزود: 369 باب نیز دو کلاسه است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌جاری در قانون بودجه، شرکت گاز موظف به گازرسانی به مدارس به صورت رایگان شده است، یادآور شد: بر اساس توافقات صورت گرفته با شرکت گاز استان، مدارسی که در مسیر گاز بوده و به شبکه گاز وصل نیستند، در روزهای آینده گازرسانی می‌شود.

نظری افزود: مدارس مورد نظر برای گازرسانی باید سیستم حرارتی مرکزی داشته باشند.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول