اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: تمامی زنان سرپرست خانوار شهری زیر 50 سال زیر پوشش این نهاد در سطح استان بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.

زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال بیمه می‌شوند

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر از بیش از 51 هزار خانوار کردستانی حمایت می‌کند، که 33 هزار خانوار از آنها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، تلاش در راستای توانمندسازی زنان سرپرست‌ خانوار به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در سطح کشور و استان در قالب‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال و بیمه اجتماعی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز بیش از 2 هزار و 400 نفر از زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد کردستان بیمه اجتماعی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان خاطرنشان کرد: 48 هزار و 292 مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در این استان تاکنون بیمه درمانی شده و 46 هزار و 858 نفر از این تعداد به پزشک خانواده معرفی شده‌اند.

موسی‌نژاد افزود: در حال حاضر 28 پزشک خانواده در شهرستان‌های مختلف با کمیته امداد امام خمینی(ره) طرف قرارداد است که سنندج با 11 پزشک و دهگلان و کامیاران هر کدام با یک پزشک به ترتیب کمترین و بیشترین رقم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

* حمایت کمیته امداد از 7 هزار یتیم در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به حمایت این نهاد مقدس از تعداد قابل توجهی یتیم در سطح استان گفت: این نهاد مقدس در حال حاضر بیش از 7 هزار از ایتام این استان را زیر پوشش خدمات خود قرار داده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان به منظور حمایت از این ایتام در سرفصل‌های مختلف برای آنان برنامه و خدمات مختلف ارائه می‌کند.

به گفته وی، این تعداد یتیم در کنار خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط 14 هزار حامی نیز حمایت می‌شوند.

* جذب 5 هزار حامی جدید برای ایتام کردستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: هدف‌گذاری این نهاد در سال‌جاری جذب پنج هزار حامی جدید برای ایتام زیر پوشش است که تاکنون بیش از 3 هزار حامی از این تعداد جذب شده است.

موسی‌نژاد گفت: جذب این تعداد حامی در سال‌جاری به معنی تحقق 60 درصد از تحقق تعهدات کمیته امداد امام خمینی کردستان در این حوزه است.

به گفته وی، جذب حامی بیشتر به منظور اکرام هر چه بهتر ایتام و ایجاد زمینه مناسب برای تحصیل، ازدواج و اشتغال آنان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مشارکت در برنامه‌های دیگر همچون مخارج تحصیلات دانشگاهی، تهیه جهیزیه و غیره از دیگر حمایت‌های حامیان است که با توجه به توان مالی آنان انجام می‌شود.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در بحث جذب حامیان در چند سال اخیر اقدامات موثری در سطح استان انجام شده است، گفت: با وجود تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در حال حاضر 70 درصد از حامیان ایتام تحت پوشش این نهاد در این استان غیربومی هستند.

وی جذب حامیان بومی را از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد در استان خواند و افزود: ارتباط با حامیان بومی راحت‌تر و هزینه کمتری در بر دارد و امیدواریم با توجه به وجود انسان‌های خیّر در سطح استان و با تلاش‌های گسترده‌ای که در زمینه فرهنگ‌سازی این سنت پسندیده انجام می‌شود، شاهد جذب حامیان بومی در استان باشیم.

*پرداخت پنج‌هزار فقره جهیزیه به زوج‌های مددجو

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه از پش‌بینی این نهاد برای پرداخت بیش از 5‌ هزار جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و تازه دامادهای زیر پوشش این نهاد مقدس در این استان در سال‌جاری خبر داد.

وی با اشاره به تحقق 100 درصدی پرداخت جهیزیه به نوعروسان مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سال گذشته، گفت: در حال حاضر 850 پرونده پرداخت جهیزیه و 450 پرونده هدیه ازدواج در سطح استان تشکیل شده است که به محض تامین اعتبار این تعداد جهیزیه و هدیه نوبت حمایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: ارائه مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج برای نوعروسان زیر پوشش از دیگر برنامه‌های این نهاد مقدس در سطح استان است که نقش مهمی در کاهش نرخ طلاق در بین مددجویان داشته است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: درصد طلاق در جامعه بالا است، اما این آمار در خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان به دلیل مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج به زوج‌های جوان بسیار کم است.

به گفته موسی‌نژاد، بسیاری از جوانان شناخت کاملی در مورد ازدواج و مسئولیت‌های که بعد از آن باید برعهده بگیرند، ندارند، از این رو ازدواج های امروزی آغاز نشده، پایان می‌یابد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با ارائه آموزش‌های مختلف به نوعروسان و تازه دامادهای زیرپوشش توانسته تا حد زیادی در تشکیل زندگی‌های پایدار در بین جامعه هدف خود موفق عمل کند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول