اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال تاکید کرد

حمایت از زنان سرپرست خانوار اولویت دستگاه‌های مربوطه

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: حمایت ویژه از زنان سرپرست خانوار باید در اولویت برنامه دستگاه‌های ذی‌ربط باشد.

حمایت از زنان سرپرست خانوار اولویت دستگاه‌های مربوطه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در نشست مشترک با مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار داشت: در راستای حفظ حریم خانواده و زنان سرپرست خانوار از تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی، جامعه زنان توانمند سرپرست خانواری که آمادگی لازم برای فعالیت و اشتغال در حوزه دامداری و کشاورزی را داشته باشند با معرفی اداره بهزیستی شهرستان خلخال از تسهیلات ارزان قیمت هفت درصدی بخش توسعه کشاورزی برخوردار خواهند شد.

این مسئول بیان داشت: اگر حمایت از زنان سرپرست خانوار از طریق دستگا‌ه‌های ذی‌ربط انجام نگیرد، شاهد بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه خواهیم بود که بر این اساس باید حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه‌ها باشد.

فرماندار خلخال در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در جامعه امروزی شاهد بهره‌مندی کم بعضی از انسان‌ها و همنوعان خود از توجهات خداوندی در قالب مشکلات جسمی و سایر هستیم که باید توجه به معلولان در جامعه توسعه یافته و تلاش برای خدمت به این قشر از جامعه از ذهن‌ها و یاد‌ها فراموش نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این نشست بر لزوم عملی شدن مناسب‌سازی معابر عمومی در شهرستان خلخال تاکید کرد و افزود: مناسب‌‌سازی معابر در محیط‌های جامعه کمک به توانمندی معلولان در استفاده از خدمات همسان در جامعه است.

رویا احمدیان در خصوص نحوه تعهدات به جذب سه درصد سهم معلولان و مددجویان ابراز داشت: در سال 91 در این راستا 241 نفر در دستگاه‌های مختلف استان جذب شده‌اند که انتظار می‌رود این روند ادامه داشته و موجبات جذب معلولان توانمند در حوزه اشتغال اجتماع فراهم شود.

احمدیان ادامه داد: در حوزه اشتغال معلولان در محیط‌های بخش خصوصی و کارفرمایی نیز در خصوص پرداخت جبران کارایی و بیمه، از کارفرما حمایت می‌شود که این امر در زندگی آینده مددجویان و معلولان از لحاظ بیمه عمر و بازنشستگی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول