اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مجید جلالی مدرس کنفدراسیون آسیا

کلاس توجیهی فوتبال در کاشان آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: کلاس توجیهی فوتبال توسط مجید جلالی مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از امروز فعالیت خود را به مدت دو روز در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی شهید ناصر فکری این شهرستان آغاز کرد.

کلاس توجیهی فوتبال در کاشان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عضو کانون مربیان فوتبال ایران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کلاس توجیهی فوتبال در این شهرستان اظهار داشت: اگر فوتبال امروز در تمام دنیا در حال پیشرفت و توسعه است، اما فوتبال در کشور ما ایران پیشرفتی ندارد به دلیل بعد فنی این رشته ورزشی است که بخشی از آن به مربیان فوتبال در ایران برمی‌‌گردد.

مجید جلالی خاطرنشان کرد: همه ساله شاهد تغییر در روش‌های تمرینی فوتبال دنیا هستیم، اما مربیان ما در ایران از آن بی‌اطلاع هستند و هنوز هم از همان سبک و روش‌های گذشته استفاده می‌کنند.

وی، موضوع تیم بارسلونا و عناصری که این باشگاه تربیت کرده است و از آن استفاده می‌کند را یکی از موضوعات روز تمامی سمینارهای دنیا در زمینه فوتبال دانست و افزود: باشگاه بارسلونا تنها باشگاه فوتبال دنیا است که حتی مربیان باشگاهش را نیز خودش تربیت می‌کند و این یکی از موضوعات تمامی سمینارهای دنیا است که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: برنامه‌های امروز باشگاه بارسلونا تدابیری است که از 15 سال قبل آغاز شده و امروز به نتیجه رسیده و الگوی باشگاه‌های ورزشی دنیا شده است.

جلالی با اشاره به اینکه باید بپذیریم که بخشی از عقب‌ماندگی فوتبال ایران خود ما هستیم، ابراز داشت: مربیان در تربیت بازیکنان فوتبال موفق نبوده‌اند و این مهم‌ترین دلیل عقب‌ماندگی فوتبال ایران است.

وی همچنین برکناری پی در پی مربیان توسط باشگاه‌های فوتبال را دلیل تربیت نکردن بازیکنان توانمند قلمداد و عنوان کرد: اگر مربی در باشگاهی ماندگار باشد، می‌تواند دست‌ به اقداماتی چون تربیت و پرورش بازیکن برای باشگاه خود بزند.

به گفته وی یکی از دلایلی که امروز تیم ملی فوتبال ایران برای تأمین بازیکن توانمند به بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های کشورهای اروپایی روی آورده، این است که مربیان داخلی نتوانسته‌اند بازیکنانی توانمند تربیت کنند.

جلالی یادآور شد: یکی از موضوعات مورد بحث کلاس توجیهی فوتبال در شهرستان کاشان، موضوع تربیت بازیکن است که به عنوان مهم‌ترین موضوعی محسوب می‌شود که مربیان ایران با آن درگیر هستند.

وی افزود: هر تیمی که در کشور با اولین باخت روبه‌رو شود اعلام می‌کنند، تیم در بحران است و این نیز یکی از موضوعاتی است که باید در کلاس توجیهی مربی‌گری در شهرستان کاشان به آن پرداخته شود.

عضو کانون مربیان فوتبال ایران تأکید کرد: در این کلاس توجیهی به مربیان آموزش داده می‌شود تا چگونه در شهرستان تیمی را می‌توان ساخت که بتواند بازاریابی کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان نیز در این آیین بیان داشت: تمامی بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی همگام با علوم روز دنیا در حال حرکت است.

حسین حیدریان با اشاره به اینکه ورزش نیز علم است و در تمامی مسائل اجتماعی جاری و ساری است، ابراز داشت: ورزش از دیگر مسائل اجتماعی مستثنی نبوده و نیاز به بازنگری در دانش گذشته دارد تا به علوم روز ورزش دنیا مجهز شود.

وی با تأکید بر اینکه ورزش امروز تبدیل به صنعت و رونق اقتصادی شده است، متذکر شد: انتظار می‌رود با چنین اجتماعاتی ورزش شهرستان کاشان نیز بتواند از علوم روز ورزش دنیا بهره‌مند شود.

سومین دوره کلاس توجیهی دو روزه فوتبال در شهرستان کاشان  به مدرسی مجید جلالی مربی و کارشناس فوتبال کشور توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان در سالن اجتماعات مجموعه ورزشی شهید ناصر فکری کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول