اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

50 نقطه پرحادثه در جاده‌های آذربایجان‌غربی شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: 50 نقطه از محورهای ارتباطی استان حادثه‌خیز هستند.

50 نقطه پرحادثه در جاده‌های آذربایجان‌غربی شناسایی شدند

خلیل محبت‌خواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اعتبارات مورد نیاز برای رفع این نقاط باید در سریع‌ترین زمان ممکن اختصاص یابد چرا که تعلل در کار ممکن است سبب از دست دادن جان بسیاری از هموطنان شود.

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون 220 کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد، افزود: علاوه بر این 240 کیلومتر بزرگراه نیز در استان در حال ساخت بوده و آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی تا پایان سال نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ضمن بیان چگونگی وضعیت ناوگان راهداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: ناوگان راهداری استان باید در قالب طرح مهر ماندگار به‌روزرسانی شوند که در این زمینه نیازمند واگذاری اعتبارات ویژه‌ای هستیم.

وی با بیان اینکه در صورت واگذاری اعتبارات مورد نیاز تمام ماشین‌آلات شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند، تأکید کرد: در سال جاری تنها 20 درصد از ماشین‌آلات شهرسازی استان نگهداری مناسب شده و تلاش می‌شود تا بیش از 50 درصد ماشین‌آلات این اداره سر پا نگه داشته شود که تحقق این امر نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات است.

محبت‌خواه در ارتباط با روند طرح مهر در آذربایجان‌غربی با بیان این ه این طرح 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اذعان داشت: در این میان مسکن مهر در شهرهای سلماس و نقده از سایر شهرهای استان پیشرفت فیزیکی کمتری دارد.  

این مسئول از فسخ قرارداد 40 تعاونی کم‌کار مهر در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در صورت کم‌کاری تعاونی‌ها این روند ادامه خواهد داشت که بر این اساس هم‌اکنون 18 تعاونی دیگر نیز تعیین تکلیف شده و 20 تعاونی نیز در مرحله اخطار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عملیات اجرایی 5 هزار واحد تا آخر سال به اتمام می‌رسد.

وی معافیت مالیات قراردادهای ساخت‌و‌ساز مساکن مهر، تأمین بیمه کارگران فصلی پروژه‌های مسکن مهر و انجام نشدن به موقع تعهدات شرکت‌های خدمات رسان و بانک‌های عامل را عمده‌ترین مشکلات پیش روی مسکن مهر استان دانست.

محبت‌خواه بر عملی شدن تعهدات شرکت‌های خدمات رسان و بانک‌های عامل تاکید و خاطر نشان کرد: در صورتی که انشعابات برق، آب و گاز تعدادی از واحدهای مسکونی در اسرع وقت واگذار شود روند بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر نیز سرعت می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد مساکن مهر استان بیشتر از تعداد متقاضیان است، تاکید کرد: در شرایط کنونی هر متقاضی واجد شرایط می‌تواند صاحب‌خانه شود.

وی اذعان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال بدون موافقتنامه هیچ طرحی در ردیف اجرایی قرار نخواهد گرفت و طرح‌هایی از جمله راه‌های اصلی، روستایی و مرمت این محورهای ارتباطی نیز آغاز و 30 درصد از مشکلات موجود بر ادامه عملیات عمرانی آن‌ها حل شده است.

انتهای پیام/61012/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول