اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

به‌زودی ساخت جاده کلور درام ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت عملیات اجرایی تنها جاده اصلی خلخال کلور درام در قطعه متوقف شده از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

به‌زودی ساخت جاده کلور درام ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی فرماندار خلخال شامگاه امروز در جلسه شورای اداری بخش شاهرود ضمن اشاره به اهمیت جاده اصلی کلور درام در توسعه شهرستان خلخال از آغاز ادامه عملیات اجرایی ساخت جاده کلور درام در قطعه متوقف شده خبر داد و افزود: این جاده اصلی که شهرستان خلخال را از طریق بخش شاهرود به شهرستان منجیل وصل می کند و تردد استان اردبیل از طریق خلخال به مرکز کشور را تسهیل خواهد بخشید.

متاسفانه به لحاظ پاره ای مشکلات تخصیص اعتبار متوقف شده بود که با عنایت ویژه استانداری اردبیل و تلاش نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی و عنایت وزیر محترم راه و شهرسازی دوباره آغاز خواهد شد.

محمدی افزود: پیرو بازدید معاونت عمرانی استاندار و نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی مشکل این جاده اصلی از طریق استانداری و مرکز کشور در حال پیگیری است و با جدیت این جاده در راستای نجات خلخال از بن بست ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از آماده شدن CNG شهر کلور تا ده روز آینده خبر داد و خواستار تسریع عوامل ذیربط در بهرمندی مردم بخش شاهرود از این جایگاه CNG شد.

رئیس شورای اداری خلخال خبر داد که سالن ورزشی روستای لرد تا هفته آینده برای ورزش جوانان روستا آماده تحویل خواهد شد و با این بهره برداری از این طرح مشکل ورزش روستای لرد حل خواهد شد.

فرماندار خلخال همچنین از آغاز نصب گارد ریل در جاده دیلمده بخش شاهرود تا هفته آینده خبر داد و از اداره راه و شهرسازی خواست تا در این پروژه تسریع کنند.

محمدی گفت: در جاده روستایی دیلمده بخش شاهرود خلخال در آبان ماه عملیات آسفالت سرد به طول نه کیلومتر انجام شد و هم اکنون جهت استفاده روستائیان و تردد آن نیاز به نصب گاردریل جهت ایمنی عبور از این جاده است.

وی در خصوص ساختمان آب و فاضلاب شهر کلور نیز خواستار تعیین تکلیف سریع و ضرب‌الاجل تا 10 روز آینده توسط آب و فاضلاب شهری خلخال شد و افزود برای احداث ساختمان اداره گاز کلور زمین تهیه شده و در سال 1392 این ساختمان از سوی ارگان ذیربط اجرا خواهد شد.

فرماندار خلخال تصریح کرد جاده گردشگری ماجولان ماسوله در حال اجراست که طول این مسیر از روستای شال تا ماسوله 61 کیلومتر است که با اتمام این مسیر بخش شاهرود خلخال از مسیر شال ماجولان ماسوله به بخش سردار جنگل شهرستان ماسوله اتصال خواهد یافت.

محمدی در ادامه از اجرای مطالعات گازرسانی لرد و میانرودان خبر داد و افزود گازرسانی به شال و دیز امسال آغاز خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت سدهای معیشتی در روستاها و بخش های تابعه اشاره کرده و افزود: سد پلنگا و سد سجن در سال 1392 تامین اعتبار خواهد شد و برای تکمیل سدهای معیشتی درو و شیران چشمه شال نیز اعتبار لازم تخصیص خواهد یافت.

وی در خصوص پروژه‌های مهر ماندگار شهرستان خلخال نیز گفت: اعتبار لازم برای تکمیل مدرسه شبانه‌روزی کلور، سالن ورزشی شال و مجتمع فرهنگی کلور از محل اعتبارات مهر ماندگار دولت تامین شده است.

فرماندار خلخال در بخش پایانی سخنان خود از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله مخابرات و برق نیز خواست تا نسبت به روشنایی معابر روستایی و آنتن‌دهی در مسیر روستاهای با ضعف آنتن اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امام جمعه کلور و رضوان صادقی بخشدار شاهرود در سخنان جداگانه ای به پایین بودن بهره‌مندی مردم بخش شاهرود و روستاهای آن از نعمت گازرسانی ، آب شرب بهداشتی، آسفالت راه‌های روستایی تاکید کردند و خواستار توجه مسئولین استانی در تخصیص اعتبارات بیشتر به این بخش و رسیدن وضعیت بهرمندی این بخش به متوسط شاخص های بهرمندی در سایر بخش‌ها و استان شدند.

انتهای پیام/62008/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول