اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان:

کاهش تلفات جاده‌ای تنها با توسعه قطارهای پر سرعت میسر است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان گفت: کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی سفرها در کشور، تنها با توسعه قطارهای پر سرعت میسر است.

کاهش تلفات جاده‌ای تنها با توسعه قطارهای پر سرعت میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان خسرو کسائیان در نشست خبری نخستین همایش سفر ایمن در اتاق اصفهان با بیان اینکه قطارهای پرسرعت علاوه بر افزایش ایمنی سفر، در سرعت بخشیدن به کسب و کار اقتصادی نقش مهمی  ایفا می‌کند، اظهار کرد: افزایش ایمنی مسافران در حمل و نقل ریلی بسیار بیشتر از سایر راه‌های سفر است.

وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در زمان سفرهای بین شهری، افزود: به دلیل مسافت شهرهای ایران و مسیرهای طولانی، قطار سریع‌السیر وسیله‌ای مناسب برای سفر به شمار می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان تصریح کرد: افزایش سرعت تردد با ضریب امنیت بیشتر سبب کاهش تلف شدن وقت مسافران در ایستگاه‌ها و طول مسیر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل جزو جداناپذیر هر اقتصاد است، ادامه داد: صرفه جویی در زمان به عنوان بالاترین مزیت استفاده از قطارهای پر سرعت است.

کسائیان افزود: همچنین قطار سریع‌السیر، صرفه جویی در مصرف سوخت و بهره‌وری اقتصادی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: قطارهای پرسرعت در حفاظت از محیط زیست به دلیل مصرف سوخت و استهلاک کمتر در جاده‌ها مورد توجه کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان یادآور شد: در حال حاضر سوخت‌های فسیلی بخش عمده تأمین سوخت وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، ماشین‌های شخصی و هواپیما را تشکیل می‌دهند، اما قطارهای پرسرعت برقی می‌تواند از مصرف بی رویه سوخت‌های فسیلی جلوگیری کنند.

وی میزان تلفات جاده‌ای را در حمل و نقل ریلی بسیار اندک دانست و ادامه داد: تلفات جاده‌ای علاوه بر هدر دادن سرمایه‌های انسانی تأثیر‌های جانبی دیگری در ساختار اجتماعی دارد که از آن جمله می‌توان به فوت شدن یک کارآفرین با یک هزار پرسنل و یا کارگری که چند خانواده را تحت پوشش قرار می‌دهد، اشاره کرد.

کسائیان خواستار حمایت مسئولان دولتی برای  اتصال خطوط ریلی قطارهای پرسرعت در سطح کشور شد.

انتهای پیام/2301/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول