اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی مشهد:

با آژانس‌های بدون مجوز تاکسیرانی برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد گفت: از ابتدای دی‌ ماه با آژانس‌های بدون مجوز تاکسیرانی در مشهد برخورد می‌شود.

با آژانس‌های بدون مجوز تاکسیرانی برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی عطارزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد:در اجرای ماده 9 قانون حمل‌ و نقل و مدیریت مصرف سوخت و ماده 32 قانون راهنمایی و رانندگی باید تمامی رانندگان آژانس‌ها در مشهد پروانه تاکسیرانی را دریافت کنند.

وی با اشاره به هزار و 400 آژانس تاکسی تلفنی و شرکت حمل و نقلی فعال در مشهد ادامه داد: تاکنون نیمی از فعالان مذکور پروانه این سازمان را برای فعالیت دریافت کرده‌اند.

عطارزاده اضافه کرد: تعداد رانندگان مشغول در آژانس‌های مشهد 23 هزار نفر با همین تعداد خودرو هستند که باید این افراد نیز پروانه تاکسیرانی داشته باشند که در غیر این ‌صورت با هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور و نیروی انتظامی از فعالیت آنها با عنوان راننده متخلف و خاطی برخورد شده و از جابجایی مسافر توسط خودرویشان جلوگیری می‌شود.

به گفته وی از 23 هزار راننده فعال در آژانس‌های تاکسی تلفنی مشهد حدود 70 درصد تا به امروز موفق به کسب پروانه تاکسیرانی شده‌اند و سایر این رانندگان اگر تمایل به جابجایی مسافر در شهر دارند باید تا آخر آذر برای دریافت پروانه تاکسیرانی به این سازمان مراجعه کنند.

عطارزاده ادامه‌ داد: جهت دریافت پروانه تاکسیرانی تمامی مدیران تاکسی تلفنی‌ها موظف هستند رانندگان فعال واجد شرایط را برای دریافت پروانه تاکسیرانی به نواحی پنج‌گانه پستی جهت تشکیل پرونده معرفی کنند.

وی با بیان اینکه باید رانندگان آژانس‌ها برای دریافت پروانه تاکسیرانی دارای شرایط لازم باشند، عنوان ‌کرد: باید راننده‌ آژانسی که مبادرت به دریافت پروانه تاکسیرانی می‌کند حتما متأهل باشد، دارای گواهینامه‌های ب2- پایه2- پایه1(گواهینامه‌های گروه ب1مورد قبول نیست)، دارای کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی حداقل پایان دوره ابتدایی(پنجم دبستان)، باید هیچ‌گونه سوء پیشینه، اعتیاد، بیماری واگیردار و ممنوعیت از رانندگی نداشته ‌باشد و حتما در پرونده راننده مورد‌ نظر هیچ‌گونه شغل دیگری نباشد.

به گفته عطارزاده پروانه مذکور فقط به افرادی که دارای سن 23 سال تمام و حداکثر 65 سال هستند تعلق می‌گیرد.

پلمپ 140 آژانس تاکسی تلفنی بدون مجوز و غیرمجاز از ابتدای سال جاری

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد در ادامه به نظارت بر نوع فعالیت و نرخ‌های اخذ شده توسط رانندگان تاکسیرانی و آژانس‌های تاکسی تلفنی در سطح شهر تاکید کرد و گفت: نرخ‌های جابجایی مسافران هر سال با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد به رانندگان ابلاغ می‌شود که آنها نیز موظف به رعایت آن هستند.

عطارزاده با بیان اینکه بیشتر شکایت‌های صورت گرفته به سازمان تاکسیرانی مشهد در خصوص چندگانگی نرخ‌های جابجایی مسافران است، ادامه داد: متاسفانه دوگانگی مدیریت بر فعالیت آژانس‌های تاکسی تلفنی سبب بروز مشکلات زیاد و در خلال آن سوءاستفاده یک عده افراد سودجو شده است که نتیجه آن از بین رفتن اعتماد و رفاه مردم است.

عطارزاده اظهار کرد: تمام آژانس‌های تاکسی تلفنی برای تردد در شهر باید علائم مربوط به اینکه متعلق به آژانس بوده را همچون تابلو و .... داشته باشند.

انتهای پیام/70019/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول