اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی

کارگاه آموزشی حفاظت از سمندر لرستانی در خرم‌آباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی حفاظت از سمندر لرستانی سمندر امپراطور با همکاری دفتر برنامه‌های کوچک سازمان ملل متحد و انجمن خزنده‌شناسان پارس در خرم‌آباد برگزار شد.

کارگاه آموزشی حفاظت از سمندر لرستانی در خرم‌آباد برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لرستان، مشاور امور گردشگری و اکوتوریسم و مدیر پروژه استانی حفاظت از سمندر لرستانی در این کارگاه آموزشی گفت: در این کارگاه کارشناسان انجمن خزنده‌شناسان پارس نسبت به معرفی گونه آندمیک، نادر و در معرض انقراض سمندر لرستانی و زیستگاه آن و نحوه برخورد با خود گونه اطلاعاتی را ارائه کردند.

حسین فرهادی‌نژاد افزود: شیوه‌های مختلف برقراری ارتباط با جوامع محلی ساکن در زیستگاه این گونه به منظور افزایش آگاهی این جوامع در راستای حفاظت از گونه و عدم تخریب زیستگاه این گونه و توانمندسازی اقتصادی جوامع اطراف و معرفی خود گونه و زیستگاه آن به عنوان سرمایه ملی و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اکوتوریستی کشور که قابلیت حیات وحش را از سراسر نقاط دنیا به زیستگاه خود بکشاند، از اهداف برگزاری این کارگاه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سمندر لرستانی در جنوب لرستان و شمال خوزستان زیست می‌کند، همکاری سازمان حفاظت محیط زیست لرستان در سطح بسیار شایسته‌ای بوده و حضور فعالانه و مسئولانه گروه‌های کوهنوردی مختلف، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در این زمینه بسیار مناسب بوده است.

فرهادی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که با این گونه فعالیت‌ها بتوان جهت حفاظت از این گونه آندمیک لرستان به خوبی اقدام کرد تا از انقراض آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/2304/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول