اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار:

طرح احرار نیازمند نگاه عدالت‌خواهانه مسئولان است

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار با اشاره به اینکه دولت در تحقق عدالت گام‌های بزرگی برداشته است، گفت: طرح احرار نیازمند نگاه عدالت‌خواهانه مسئولان است.

طرح احرار نیازمند نگاه عدالت‌خواهانه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار حسن مرادی در نشست بررسی مشکلات اجرای طرح احرار در این شهرستان اظهار داشت: طرح احرار یک طرح خوب اما رها شده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه احرار طرح بسیار بزرگی است که به دلیل شرایط منطقه باید توجه بیشتری به آن شود، افزود:‌ در این طرح در شهرستان رودبار بیش از 223 حلقه چاه وجود دارد، اما نظام بهره‌وری بسیار ضعیف عمل کرده و آن را نیمه‌کاره رها کرده است.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه 17 هزار نفر زیر پوشش طرح احرار قرار دارند، برای دولت هزینه‌بر است.

وی با بیان اینکه طرح ممنوعیت فعالیت اتباع خارجی به ویژه افاغنه یکی از کارهای مثبت امنیتی و فرهنگی بود، افزود: در راستای اجرای این طرح در مرکز شهر رودبار بیش از 142 واحد صنفی به بومیان واگذار و اشتغال پایدار برای آنان فراهم شد.

مرادی با اشاره به اینکه طرح احرار 30 میلیون تومان بدهی به اداره آبیاری منطقه‌ای و همچنین بیش از 800 میلیون تومان بدهی به اداره برق دارند، عنوان کرد: باید در این کارگروه تدبیری اندیشیده شود با بتوان، خدمات خوبی در این راستا ارائه کرد.

فرماندار رودبار گفت: باید با جدیت طرح مطالعاتی برای هزینه‌سازی طرح احرار انجام تا اعتبارات ملی به صورت جدی با همت مردم اداره شود.

مرادی بیان کرد: باید در راستای انسجام و هویت‌بخشی طرح احرار، این طرح‌ها دارای شناسنامه به‌روز باشند تا با مدیریت مناسب بتوان، بهره‌وری بیشتری در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

وی خواستار تشکیل کمیته پالایش طرح احرار شد و گفت: از اداره‌های وابسته به این طرح در این جلسه‌ها باید نماینده‌ای فعال حضور داشته باشد.

مرادی با اشاره به اینکه دولت در تحقق عدالت، گام‌های بزرگی برداشته است، بیان کرد: این طرح نیز نیازمند نگاه عدالت‌خواهانه مسئولان است.

وی با تأکید بر اینکه اسناد اراضی واگذار شده باید به سرعت تفویض شود تا اداره آب منطقه‌ای تکلیف خود را در ارائه پروانه بهره‌برداری مشخص کند.

مرادی با بیان اینکه عدم وجود کنترل و نظارت بر این طرح، غیرت ملی ما را خدشه‌دار کرده است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه مصوبات اجرایی محکم و قوی بوده و متولی قدرتمند و فنی، عهده‌دار این مسئولیت خطیر باشد.

وی بیان کرد:‌ پرونده طرح احرار باید به مدیریت جهاد کشاورزی هر شهرستان تحویل داده شود تا این اداره‌ها با جدیت در راستای انسجام و بهینه‌سازی آن تلاش کنند.

مرادی با اعلام اینکه طرح جامع ساماندهی احرار رودبار تدوین شده است، تصریح کرد: باید با بهره‌برداران این طرح برای پایداری امنیت اقتصادی و توسعه کشاورزی جنوب کرمان همکاری شود تا علاوه بر پرداخت بدهی وضعیت مطلوب حاکم شود.

وی افزود:‌ برای حفظ منابع و منافع آینده این منطقه باید تسهیلات بلاعوض به آبیاری‌های نوین «تحت فشار و بارانی» اختصاص یابد تا علاوه بر بهره‌وری اقتصاد خانوار موجب شکوفایی منطقه شود.

مرادی با بیان اینکه‌ طرح پایش احرار باید به طور مداوم و با جدیت پیگیری شود، بیان کرد: بر این اساس مالکیت‌ها مشخص شده و اسناد مربوط به تدریج واگذار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم، این طرح تا پایان سال دارای شناسنامه و سند واگذاری شود، افزود: باید در دستور کار هر مسئولی تعامل و همکاری با مردم قرار گیرد تا در آینده از این موهبت بتوان به نتایج و پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرد.

فرماندار رودبار گفت: باید در راستای اجرای طرح‌ احرار چاه‌های کشاورزی و اراضی وابسته متناسب با آب و خاک منطقه کارشناسی شود تا بهره‌وری بیشتری صورت گیرد.

مرادی عنوان کرد: تمام اداره‌ها و نهادهایی که در سال‌های اولیه اجرای این طرح دخیل بودند، موظف هستند تمام اطلاعات خود را به فرمانداری‌ها ارسال کنند تا در طرح پایش به صورت مستند تدوین شوند.

انتهای پیام/80004/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول