اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان

30 درصد مرگ‌و‌میر مادران مربوط به افاغنه است‌

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 30 درصد موارد مرگ‌ومیر مادران در استان کرمان مربوط به افاغنه است‌.

30 درصد مرگ‌و‌میر مادران مربوط به افاغنه است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن گرکانی‌نژاد بعد از ظهر امروز ‌در کارگاه کشوری برنامه مراقبت مهاجران و اتباع بیگانه استان کرمان با بیان اینکه استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان‌ منطقه ممنوع الورود مهاجرین اعلام شده است، اظهار داشت: با توجه به چهار فصل بودن استان کرمان و برداشت محصولات کشاورزی در هر یک از فصول و وجود کوره‌های آجرپزی، حضور مهاجران کشورهای دیگر به ویژه افغانستان در این استان بیشتر است.

وی افزود: حضور مهاجران و اتباع بیگانه در بخش‌هایی از استان کرمان به صورت جمعیتی است.

گرکانی‌نژاد ابراز داشت: با توجه به اینکه زحمات زیادی برای ریشه‌کن شدن برخی بیماری‌ها مانند فلج اطفال در استان کرمان و کشور انجام شده است، تجمع مهاجران، اتباع بیگانه و نبود خدمات بهداشتی و درمانی در آن مکان‌ها از نگرانی‌های موجود در این زمینه است.

گرکانی‌نژاد‌ تصریح کرد: برای مثال‌ سال گذشته بیماری سرخک در بخشی از جمعیت افاغنه حاشیه شهر کرمان دیده شد که با زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان بهداشتی‌، این بیماری به سایر افراد جامعه انتقال پیدا نکرد. 

وی بیان داشت: 30 درصد موارد مرگ‌ومیر مادران در استان کرمان نیز مربوط به افاغنه است‌ و در بحث کنترل جمعیت به دلیل مسائل فرهنگی، نمی‌توانیم سیاست کنترل جمعیت را به اجرا در‌آوریم. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین به اقدامات این دانشگاه برای ارتقای وضعیت سلامت و بهداشت مهاجران و اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: بر این اساس سه پایگاه بهداشتی در مکان‌هایی که جمعیت افاغنه و اتباع بیگانه بیشتر بوده، راه‌اندازی شده است.

گرکانی‌نژاد عنوان کرد: حدود 200 هزار مهاجر و تبعه بیگانه در استان کرمان حضور دارند که بیشترین آنها از کشور افغانستان وارد شده‌اند.

وی افزود: 85 هزار نفر از مهاجرانی که در استان کرمان حضور دارند، دارای کارت اقامت هستند.

انتهای پیام/ج۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول