اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان:

صدور مجوز عزاداری اتباع خارجی تابع ضوابط خاص است/ افاغنه بیشترین درخواست مجوز عزاداری محرم را داشتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: صدور مجوز برای عزاداری تبعه‌های غیر ایرانی دارای ضوابط خاصی است و امسال در بین اتباع خارجی افاغنه بیشترین درخواست صدور مجوز عزاداری را داشتند.

صدور مجوز عزاداری اتباع خارجی تابع ضوابط خاص است/ افاغنه بیشترین درخواست مجوز عزاداری محرم را داشتند
بهرام صمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه حاکمیت دین اسلام است و بر همین اساس به اتباع خارجی نیز اجازه می‌دهد مطابق ضوابط مشخص و با اخذ مجوزهای لازم مراسم عزاداری و یا جشن‌های مذهبی خود را برپا کنند.
وی افزود: همان‌گونه که هیئت‌های مذهبی ایرانی برای برگزاری مراسم‌ مختلف نیاز به اخذ مجوز دارند در راستای ساماندهی و باشکوه برگزار شدن عزاداری محرم، برای اتباع خارجی مقیم  ایران نیز مطابق با دستور‌العمل‌ها و ضوابط وزارت کشور  مجوز مراسم عزاداری صادر می‌شود.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه اتباع بیگانه تنها در دهه نخست محرم که دهه عزای عمومی است اجازه برگزاری مراسم عزاداری را دارند، تصریح کرد: برای صدور مجوز برگزاری مراسم ابتدا سوابق درخواست‌کنندگان بررسی و از مکان پیشنهاد شده برای برگزاری مراسم بازدید شده و در صورت وجود شرایط و سوابق مناسب مجوزهای لازم برای این امر صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: برای ما مهم این است که در عزاداری اتباع خارجی عملی مخالف شرع انجام نشده و بدعت‌گذاری در آیین عزاداری صورت نگیرد و بدین منظور نیروی انتظامی بر برگزاری مراسم اتباع بیگانه نظارت دارد.
صمیمی تاکید کرد: همچنین با همکاری نیروی انتظامی پیش از آغاز ماه محرم جلساتی به منظور فرهنگ ‌سازی درباره بدعت‌های غلط عزاداری با حضور نمایندگان اتباع بیگانه برگزار و نکات لازم به آنها گوشزد می‌شود.
وی ادامه داد: در صورتی که اتباع خارجی از چارچوب ضوابط و مقررات مشخص شده پا را فراتر گذارند و عملی خلاف عرف، شرع و ضوابط نظام انجام داده و یا ابزاری در دست دشمنان نظام شوند با آنها برابر ضوابط برخورد می‌شود.
مدیرکل اتباع خارجی در ادامه بیان داشت: انجام هر گونه مراسم عزاداری یا جشن‌های مذهبی ویژه برای اتباع با مذهب‌های مختلف مانند اهل تسنن و غیره در صورتی که مطابق مقررات  نظام جمهوری اسلامی ایران باشد با کسب مجوز قبلی اشکالی ندارد.
وی با بیان اینکه تنها کربلایی‌های مقیم اصفهان حسینیه‌ای ویژه مراسم خود دارند و سایر اتباع مانند افغان‌ها مکان‌های خاص و مشخصی نداشته و برای عزاداری خیمه می‌زنند، بیان داشت: امسال بیش از 100 مجوز برای عزاداری اتباع در ماه محرم صادر شده و با توجه به اینکه بیشترین تبعه کشور ما را افاغنه تشکیل می‌دهند بیشترین درخواست صدور مجوز نیز از جانب این گروه بود.
صمیمی در پایان تاکید کرد: عزاداری همه عاشقان حسینی در راستای یک هدف بوده و بدین سبب اتباع بیگانه علاوه بر برگزاری مراسم ویژه و سنتی خود در بسیاری مواقع در مجالس عزاداری ایرانی‌ها نیز حضور می‌یابند و همراه و همدل با هم‌وطنانمان به عزاداری برای امام راستین شیعیان می‌پردازند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول