اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی استانداری مازندران خبر داد

تشویق مالی افاغنه برای خروج از مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی استانداری مازندران گفت: برای افاغنه‌ای که تمایل به بازگشت به کشور خود را داشته باشند 100 تا 150 دلار هزینه تشویقی در نظر گرفته شده است.

تشویق مالی افاغنه برای خروج از مازندران

سید تقی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 دانش‌آموز افغانی از سرانه آموزشی دانش‌آموزان مازندرانی استفاده می‌کنند، گفت: 45 دانشجوی افغانی نیز در مازندران شناسایی شدند که در حال تحصیل در دانشگاه‌های استان هستند.

مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی استانداری مازندران با بیان اینکه وجود بیماری‌های واگیردار در این گروه از اتباع خارجی هزینه‌های زیادی به بخش سلامت استان تحمیل کرده‌ است، اظهار داشت: تاکنون 6 هزار تبعه افغانی در مازندران بیمه شدند.

وی با اشاره به اینکه در سرشماری سال گذشته 24 هزار تبعه غیرمجاز به استانداری مراجعه کرده و شناسایی شدند، افزود: از این تعداد 18 هزار نفر مجرد بودند.

شفیعی با تاکید بر اینکه بیشترین اتباع خارجی استان در آمل حضور دارند، اظهار داشت: تاکنون 2 هزار نفر از این اتباع در مازندران ازدواج کردند.

وی با بیان اینکه هفتم تا 17 فروردین طرح شناسایی خانوارهای افغانی در استان انجام شده که این تاریخ تا 24 فروردین نیز تمدید شده است، گفت: در این طرح، یک‌هزار و 400 خانوار افغانی در مازندران شناسایی شده که هر کدام حداقل دارای دو فرزند بودند.

شفیعی با اشاره به اینکه هیچ کارفرمایی حق بکارگیری این اتباع را ندارد، یادآور شد: هیچ دفترخانه‌ای نیز نمی‌تواند نسبت به ثبت ازدواج این اتباع اقدام کند و به دلیل اجرای این طرح با متخلفان برخوردهای شدیدی صورت می‌گیرد.

مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی استانداری مازندران با بیان اینکه از 10 تیرماه امسال هیچ افغانی نباید در مازندران حضور داشته باشد، بیان کرد: این افراد دو گزینه پیش رو دارند یا باید به افغانستان بازگردند و یا اینکه به شهر بیرجند در استان خراسان جنوبی بروند.

وی گفت: اتباع افغانی باید به استانداری مازندران مراجعه کرده و یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند، اظهار داشت: برای افاغنه‌ای که تمایل به بازگشت به کشور خود را داشته باشند 100 تا 150 دلار هزینه تشویقی در نظر گرفته شده است اما سقف این پرداختی از 750 دلار بیشتر نیست.

شفیعی با اشاره به اینکه وسیله نقلیه برای اسباب‌کشی و رفت این گروه نیز به صورت رایگان برای انتقال آنها تا بیرجند و مرز افغانستان تهیه شده است، یادآور شد: کسانی که دستگیر شوند از این مزایا برخوردار نمی‌شوند.

انتهای‌پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول