اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهنوج:

حضور اتباع افاغنه چالش کارگری منطقه است

خبرگزاری فارس: فرماندار کهنوج گفت: حضور اتباع افاغنه به عنوان چالش کارگری منطقه جنوب است و باید فرصت‌های شغلی جدید اندیشیده شود تا کارگران ایرانی نیز بتوانند به راحتی در محیط‌های کارگری حضور یابند.

حضور اتباع افاغنه چالش کارگری منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، عباس اطمینانی ظهر امروز در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان کهنوج اظهار داشت: یکی از مباحث مهم مسئله کار و کارگر در این شهرستان است که باید با بررسی مشکلاتی که در زمینه حقوق کارگران وجود دارد، تمام تلاش خود را در راستای برطرف کردن آن‌ها انجام دهیم.

وی افزود: در سال گذشته مشکل چندانی در این زمینه وجود نداشته و هیچ‌گونه تجمع یا اعتراضی از سوی کارگران صورت نگرفته است.

اطمینانی تصریح کرد: باید اطلاع‌رسانی لازم در زمینه حق و حقوق کارگران داده شود تا آن‌ها با این مهم بیشتر آشنایی پیدا کنند.

وی ابراز داشت: همچنین باید از وضعیت کارگران، کارگاه‌های موجود، شرکت‌ها، تعاونی‌ها و به طور کلی تمام مجموعه‌های کارگری گزارش آماری کاملی تهیه شود.

اطمینانی بیان داشت: باید وضعیت دستمزدها نیز بررسی شود تا اجازه ندهیم حق هیچ کارگری ضایع شود.

فرماندار کهنوج با اشاره به حضور اتباع افاغنه به عنوان چالش کارگری منطقه گفت: باید فرصت‌های شغلی جدید اندیشیده شود تا کارگران ایرانی نیز بتوانند به راحتی در محیط‌های کارگری حضور یابند و مشغول فعالیت شوند.

اطمینانی عنوان کرد: باید جلسه‌های کمیسیون کارگری به صورت مستمر و حتی‌الامکان ماهانه برگزار شود.

وی اذعان داشت: اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری تأمین اجتماعی در راستای ترغیب کارفرمایان بر استفاده از کارگران ایرانی تمهیدات لازم را فراهم کند.

اطمینانی خاطرنشان کرد: همچنین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مکانی را برای حضور کارگران و استماع مشکلات آن‌ها اختصاص دهد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول