اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

10 شهر مازندران باید از وجود افاغنه غیرمجاز خالی شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به خالی‌شدن 10 شهر مازندران از وجود افغانی غیرمجاز تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه سال 86، شهرهای مازندران به ویژه نوار ساحلی باید خالی از تبعه افغانی غیرمجاز باشد.

10 شهر مازندران باید از وجود افاغنه غیرمجاز خالی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی بعدازظهر امروز در کارگروه فرعی اتباع و مهاجران خارجی مازندران با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اداره کل اتباع خارجی در مازندران به منظور پیشگیری از مهاجران غیرقانونی خارجی‌ها در استان همکاری کنند، اظهار داشت: مهاجرت افغانی‌ها به مازندران دغدغه جدی نظام مدیریت ارشد استان است که در سال‌های اخیر به طور جدی پیگیری می‌شود.

*شناسایی 3 هزار و 40 افغانی غیرمجاز در مازندران

وی به شناسایی 3 هزار و 40 تبعه افغانی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته فعالیت‌های خوبی برای بازگرداندن افغانی‌های به زادگاهشان انجام شد و این ظرفیت در بین دستگاه‌های مرتبط با این امر وجود دارد تا مازندران خالی از اتباع خارجی به ویژه افغانی شود.

این مسئول وجود افغانی در مازندران را اجحاف به حق اشتغال مازندرانی‌ها دانست و گفت: ظرفیت‌های کاری در مازندران باید برای هم‌استانی‌ها استفاده شود.

ابراهیمی به خالی‌شدن 10 شهر مازندران از وجود افغانی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال 86 شهرهای مازندران به ویژه نوار ساحلی باید خالی از تبعه افغانی باشد.

*عملکرد خودسرانه کارفرمایان از بکارگیری کارگران افغانی

وی از عملکرد خودسرانه کارفرمایان مازندرانی در بکارگیری تبعه افغانی گله‌مند شد و گفت: به دلیل برخی از موارد کارفرمایان ما به طور خودسرانه فضا را برای اشتغال کارگران افغانی در شهرهای مازندران فراهم می‌کنند که دیده شد در یکی از شهرهای غرب مازندران در پروژه‌ای 200 کارگر افغانی مشغول کار هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران عدم به کارگیری اتباع افغانی در مازندران را از ضروریات دانست و ادامه داد: فضای اشتغالزایی باید به نفع شهروندان مازندرانی باشد.

وی بر تشکیل ستادی منسجم برای شناسایی اتباع خارجی در مازندران تاکید کرد و یادآور شد: فرمانداران در شناسایی و اتباع افاغنه در شهرهای مازندران همت کنند تا زودتر از برنامه به اهداف خود برسیم.

*1100 مورد ازدواج غیرثبتی افغانی‌ها در مازندران

ابراهیمی به تبعات برجای مانده از ازدواج‌های غیرثبتی افغانی‌ها در مازندران اشاره کرد و گفت: یک هزار و 100 مورد ازدواج غیرثبتی تبعه افغانی در مازندران انجام شده است، در این بخش باید چاره‌اندیشی شود.

وی اضافه کرد: زمینه برای خروج افغانی‌ها از مازندران فراهم است، این مهم در استان باید تسریع شود.

معاون استاندار مازندران متذکر شد: حال که فضای کشور افغانستان امن است افغانی‌ها از فرصت کشور خود استفاده کنند.

وی بازدید کارگروه از استان سیستان و بلوچستان را برای پیشگیری از ورود افغانی‌ها بااهمیت دانست و اذعان داشت: مازندران از تجربیات استان‌های دیگر برای خروج از اتباع افغانی استفاده کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول