اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت بهداشت:

ارتقای علمی عامل مخالفت دشمنان با نظام است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارتقای علمی عامل اصلی مخالفت دشمنان با این کشور و نظام است.

ارتقای علمی عامل مخالفت دشمنان با نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی محققی عصر شنبه در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: تحقق آرمان‌های بزرگ علمی و فرهنگی که در نظام جمهوری اسلامی مطرح شده، مرهون تلاش اساتید دانشگاه‌ها است.

وی افزود: ‌مسئولیت‌ها در حوزه هیئت علمی ماهیتی دارد که هر چه شرایط دشوارتر می‌شود، این مسئولیت‌ها نیز بیشتر می‌شود.

محققی ابراز داشت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور ثابت کردند که در تنگناها و سختی‌ها بضاعت خود را خوب انجام می‌دهند و مأموریت‌های علمی و فرهنگی را به خوبی می‌شناسند و به آن عمل می‌کنند.

‌وی با تأکید بر اینکه دانشگاه خواستگاه بزرگان زیادی بوده و افتخارات بسیاری را ایجاد کرده است، عنوان کرد: امروز نیز دانشگاه محل اجتماع برترین، بافضیلت‌ترین و با ارزش‌ترین‌ها است.

محققی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد علمی، گفت: جای وقوع، بروز، ظهور و انجام جهاد علمی، دانشگاه است و جهاد با تلاش تفاوت ماهیتی دارد‌، زیرا جهاد تلاش مافوق تصور است.

وی اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی زمانی جهاد مطرح می‌شود که شرایط دشوار است، مخالفت، کارشکنی و ممانعت وجود دارد و از تحقق ارزش‌ها جلوگیری می‌شود.

محققی بیان کرد: جهاد علمی زمانی که پیشرفت علمی دشوار و سخت است، امکانات کم، کارشکنی و ممانعت وجود دارد، بروز پیدا می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: ‌اگر در دوره بحران و در دوره‌ای که سختی وجود دارد، پیشرفت‌های علمی دانشگاه بیشتر نشود حتما آن دانشگاه به وظیفه خود عمل نکرده است.

محققی با بیان اینکه ارتقای علمی عامل اصلی مخالفت دشمنان با این کشور و نظام است، اظهار داشت: بر این اساس تکلیف امروز جامعه دانشگاهی، تولید علمی بیشتر‌، کیفیت علمی بالاتر، دستاورد علمی بیشتر و پاسخ دادن به هر نیازی است که جامعه از طریق فناوری می‌تواند به دست آورد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  انتظار داریم که دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بن‌بست‌های جامعه را بشناسند و برطرف کنند.

انتهای پیام/2446/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول