اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور بین‌المللی مقام معظم رهبری عنوان کرد

ارتقای علمی و فرهنگی ایران پس از اسلام

خبرگزاری فارس: مشاور بین‌المللی مقام معظم رهبری گفت: ارتقای فرهنگی و علمی ایران پس از اسلام به حدی بود که قابل مقایسه با قبل از آن نیست.

ارتقای علمی و فرهنگی ایران پس از اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علی‌اکبر ولایتی تعامل یا تقابل اسلام و ایران را مبحث مهمی ذکر کرد که در حدود 100 سال اخیر، یعنی از زمان مشروطه، از طرف نحله‌های فکری مختلف مطرح شده است.

وی که در جمع اساتید این دانشگاه در کارگاه دانش‌افزایی حضور داشت، گفت: به نظر می‌رسد برخی از این دیدگاه‌هایی که از طرف این نحله‌ها در جامعه به وجود آمده، آگاهانه یا ناآگاهانه ناشی از امواج تفکر غربی بوده است.

ولایتی تصریح کرد: با توجه به عصر ارتباطات در تاثیر تفکرات اروپایی و آمریکایی قرار گرفتن، برای کشورهای مختلف از جمله ایران مسئله عجیبی نبود.

وی افزود: ما در تاریخ اسلام با این مسئله مواجه نبودیم که بگویند ایران و اسلام با یکدیگر تقابل داشته باشد.

مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه کارگاه‌های دانش‌افزایی ویژه اساتید، در راستای ارتقای دانش اساتید در زمینه مسائل روز برگزار می‌شود، اضافه کرد: کارگاه آموزشی این دوره با عنوان تعامل یا تقابل اسلام و ایران و با سخنرانی علی‌اکبر ولایتی اجرایی شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی افزود: یکی از رسالت‌هایی که بر عهده مدیران دانشگاهی بوده، ایجاد فضایی به موازات پژوهش و دانش، برای دانش‌افزایی است.

وی گفت: در کارگاه‌های دانش‌افزایی، براساس ضرورت‌ها و مقتضیات روز، موضوع‌هایی تعیین و آن موارد با حضور اساتید دانشگاه ارائه می‌شود.

محمودی گفت: تاکنون بیش از 10 کارگاه دانش‌افزایی توسط گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول