اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران

موظف به ارتقای سطح علمی داروسازان کشور هستیم

خبرگزاری فارس: دبیر سیزدهمین همایش علوم دارویی ایران با اشاره به برگزاری سیزدهمین همایش علوم دارویی در اصفهان گفت: با توجه به پیشرفت سریع صنعت داروسازی در دنیا موظف هستیم سطح علمی داروسازی را در کشور ارتقا دهیم.

موظف به ارتقای سطح علمی داروسازان کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدابوالفضل مصطفوی ظهر امروز در نشست خبری همایش با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ایجاد بستری مناسب برای تبادل نظر و همکاری میان دانشجویان، دانشمندان و متخصصان علوم دارویی به منظور آشنایی بیشتر آنها با آخرین یافته‌های دارویی و به روز دنیا است.

وی با بیان اینکه این همایش فرصت مناسبی برای اجرایی کردن شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، افزود: مدیران صنایع داروسازی، مدیران مراکز رشد، فناوری و دارویی در کشور، مسئولان بلندپایه وزارت‌خانه برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند تا فضای مناسبی برای ارتباط بیشتر با آنها ایجاد شود.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیشتر 98 درصد تولید داروهای کشور داخلی است، تاکید کرد: هر ساله مقدار بسیاری ارز برای وارد کردن دو درصد کمبود دارویی از کشور خارج می‌شود بنابراین در این همایش سعی داریم با ارتباط میان مسئولان کشوری و صنایع دارویی گام‌هایی در راستای استقلال دارویی کشور برداریم.

وی اظهار کرد: پیش از انقلاب بیشتر داروهای داخل کشور تحت لیسانس دیگر کشورها تولید می‌شد اما اکنون هیچ‌ گونه داروی تحت لیسانس در کشور نداریم.

مصطفوی اضافه کرد: تمامی استانداردهای دارویی برای ساخت دارو در ایران رعایت می‌شود و اغلب داروهای ایرانی کیفیتی مشابه و یا بهتر از داروهای خارجی دارند گر چه استثنائات اندکی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اثر‌های دارویی مربوط به واکنش شخص بیمار نسبت به داروست، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که بدن فردی نسبت به داروهای ایرانی واکنش بهتری داشته باشد و این موضوع در فرد دیگری برعکس باشد که این مسئله حتی در داروهای ایرانی مربوط به کارخانه‌های مختلف نیز دیده می‌شود.

*‌برگزاری کلاس‌های بازآموزی برای دانشجویان داروسازی

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: صنعت داروسازی در دنیا با سرعت شگفت‌آوری در حال پیشرفت است بدین سبب به منظور آشنایی دانشجویان رشته داروسازی با فناوری‌های جدید دارویی و داروهای وارد شده به بازار از کارخانه‌ای داروسازی نیز دعوت شده است تا در کنار این همایش نمایشگاهی از آخرین فرآورده‌های دارویی تشکیل دهند.

وی ادامه داد: هم‌چنین کارگاه‌های بازآموزی متعددی در طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه برای دانشجویان پیش‌بینی شده است که کارگاه بازآموزی مراقبت از پوست و مو هم‌اکنون در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول