اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی کاشان خبر داد

وجود 4 هزار معلول شناسایی شده در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: به طور مجموع 4 هزار و 300 نفر معلول شناسایی شده در شهرستان کاشان دارای پرونده در این اداره هستند.

وجود 4 هزار معلول شناسایی شده در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید امین عسگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد معلول یک‌هزار و 102 نفر معلول جسمی حرکتی و یک‌هزار و 170 نفر معلول کم‌توان ذهنی هستند.

وی افزود: از این تعداد معلول دارای پرونده در کاشان، 350 نفر نابینا، 550 نفر ناشنوا، 110 نفر نخاعی، 146 نفر سالمند معلول و 170 نفر اعصاب روان هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه 700 نفر معلول روستایی در شهرستان کاشان وجود دارند افزود: همه معلولان دارای پرونده در شهرستان کاشان از خدمات بهزیستی کاشان بهره‌مند هستند.

عسگری در ادامه از پرداخت کمک هزینه نگهداری برای 644 نفر معلول در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: برای نگهداری هر یک از این معلول ماهانه 40 هزار تومان توسط بهزیستی کاشان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره بهزیستی کاشان برای نگهداری از 644 نفر معلول این شهرستان ماهیانه 25 میلیون و 800 هزار تومان و به طور سالانه 310 میلیون تومان مستمری کمک هزینه نگهداری به معلولان واجد شرایط پرداخت می‌کند.

این مسئول همچنین با اشاره به پرداخت ماهیانه 80 هزار تومان حق پرستاری برای نگهداری 34 نفر معلول دارای ضایعه نخاعی در منزل ابراز داشت: بهزیستی کاشان برای این تعداد معلول ضایعه نخاعی این شهرستان ماهیانه دو میلیون و 720 هزار تومان و سالانه 32 میلیون و 640 هزار تومان حق پرستاری در نظر گرفته که به خانواده آنان پرداخت می‌کند.

عسگری همچنین از ارائه خدمات پزشکی و مراقبت‌های ویژه به معلولان دارای ضایعه نخاعی در منزل‌شان توسط تیم سیار درمانی خبر داد و گفت: بهزیستی کاشان علاوه بر خدمات پزشکی هر سه ماه یک بار بالغ بر 20 میلیون تومان وسایل پزشکی به معلولان ضایع نخاعی در منزل ارائه می‌دهد.

به گفته وی از ابتدای سال تاکنون، بالغ بر 30 میلیون تومان نیز وسایل کمک توانبخشی اعم از ویلچر و واکر و سایر تجهیزات مورد نیاز جمعیت معلول به 315 نفر از معلولان نیازمندی که پرونده آنان توسط پزشک و مددکار تأیید شده تحویل داده شده است. 

رئیس اداره بهزیستی کاشان در ادامه تعداد مراکز روزانه تحت پوشش این اداره را 11 مرکز اعلام کرد و گفت: این مراکز شامل مراکز آموزش روزانه پرهام، اندیشه، هاجر و شقایق معلولین ذهنی، لاله و مرکز روزانه نگار عصر جسمی و حرکتی به همراه مرکز روزانه کودکان کم‌شنوا و ناشنوای سمیع و کاشانه مهر کارگاه حمایت شده ویژه اشتغال معلولین جسمی حرکتی است.

عسگری با بیان اینکه در این مراکز تحت پوشش، روزانه 300 نفر معلول خدمات دریافت می‌کنند یادآور شد: سازمان بهزیستی بایت این تعداد معلول ماهیانه 45 میلیون تومان و سالانه 540 میلیون تومان یارانه آموزشی و رسیدگی به توانبخشی و نیازهای درمانی آنان به این مراکز پرداخت می‌کند.

به گفته وی، 400 نفر معلول نیز در چهار مرکز توانبخشی شبانه‌روزی بزرگ گلابچی، امیرکبیر، پرهام و میعاد، ماهیانه 80 میلیون تومان و سالانه 960 میلیون تومان دریافتی دارند.

عسگری عنوان کرد: علاوه بر این، تعداد 110 نفر معلول در شهرستان کاشان در منزل به سر می‌برند که ماهیانه  8 میلیون و 800 هزارتومان یارانه و سالانه 105 میلیون و 300 هزار تومان بابت درمان‌های پزشکی، فیزیوتراپی، پرستار، روان‌شناس و مددکار در خانه از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: 300 نفر دانش‌آموز معلول ورزشکار  این شهرستان نیز سالانه 10 میلیون تومان برای وسیله ایاب و ذهاب و آموزشی از بهزیستی کاشان خدمات می‌گیرند.

رئیس اداره بهزیستی کاشان همچنین تعداد دانش‌آموزان معلول در مدارس عادی این شهرستان را 310 نفر و تعداد دانشجویان معلول را 41 نفر اعلام کرد و گفت: به این تعداد دانش‌آموز سالانه 9 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی و به دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی و موفق در تحصیل درسال جاری 7 میلیون تومان برای ترم اول آنان توسط بهزیستی کاشان پرداخت شده است.

عسگری با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت تحت شهرستان کاشان تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند متذکر شد: بالغ بر یکصد هزار نفر از جمعیت 400 هزار نفری کاشان تحت پوشش اداره بهزیستی کاشان هستند.

مجموعا 4 هزار و 300 نفر معلول دارای پرونده و شناسایی شده در شهرستان کاشان هستند.

انتهای پیام/2406/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول