اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی (ره):

سکولاریسم نقشه دشمن برای نابودی تمدن اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) گفت: دشمن با تغییر نوع نگاه به اسلام و ترویج زندگی سکولار در بین جوامع اسلامی به دنبال از بین بردن تمدن اسلامی ناب است.

سکولاریسم نقشه دشمن برای نابودی تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی در هفتمین همایش استانی دفتر پژوهش‌های فرهنگی با نام «جایگاه سبک زندگی اسلامی در تمدن‌سازی نوین اسلامی» در سالن همایش‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان با بیان اینکه دشمنان خطر انقلاب اسلامی برای تمدن غربی را احساس کرده‌اند، اظهار کرد: نیکسون به عنوان رئیس جمهور سابق آمریکا خطر انقلاب اسلامی را از شوروی سابق برای آمریکا بیشتر دانسته است.

وی با بیان اینکه طبق گفته متفکران غربی تمدن اسلامی تنها تمدنی است که می‌تواند تمدن غربی را به زمین بزند، تصریح کرد: دشمن با تغییر نوع نگاه به اسلام و ترویج زندگی سکولار در بین جوامع اسلامی به دنبال از بین بردن تمدن اسلامی ناب است.

این استاد حوزه، سبک زندگی را مجموعه‌ای از رفتارها و عملکردهایی دانست که متأثر از باورها و ارزش‌های پذیرفته شده وجهه غالب رفتاری یک فرد یا گروهی از افراد است.

وی، با اشاره به اینکه سبک زندگی متأثر از باورها و ارزش‌هاست، گفت: سبک زندگی ناظر بر رفتارها و نمودهای ظاهری و بیرونی هویت انسانی است.

شریفی با تصریح بر اینکه گستره سبک زندگی به وسعت تمام رفتارهای نهادینه شده فردی و اجتماعی انسان است، افزود: رفتارهای موردی یک فرد و یا یک گروه را نمی‌توان به عنوان سبک زندگی آنها تلقی کرد.

وی، ترویج سبک زندگی و ایجاد تغییر در نظام اولویت‌های رفتاری افراد جامعه را مناسب‌ترین راه برای انتقال باورها و ارزش‌ها در جامعه دانست و تصریح کرد: این تغییرات به آرامی موجب تغییرات بنیادین در ارزش‌ها و باورهای موجود در جامعه می‌شود.

این مسئول، با بیان اینکه ترویج سبک زندگی موجب دفاع از ارزش‌ها و باورها می‌شود، گفت: عمومی‌ترین و اثرگذارترین جبهه جنگ نرم تغییر اولویت‌های رفتاری و ترجیحات طرف مقابل است.

وی افزود: آمریکا در دیپلماسی عمومی خود با دو بازوی رسانه‌ای و آموزشی، رویاها و انتخاب‌های جهانیان را می‌سازد و حتی نوع سلایق را نیز تغییر می‌دهد.

شریفی، نظام اسلامی را دارای تئوری جدید در بعد سیاسی برای تمام دنیا دانست و افزود: در بعد نظامی نیز سیستم جدید نظامی به نام بسیج را تولید کرده‌ایم که در جایی دیگر از دنیا نظیر آن وجود ندارد.

وی با اشاره به ارتباط بین باورها و سبک زندگی افراد، تصریح کرد: سبک زندگی هر فردی متاثر از باورها و ارزش‌های اوست و هر فردی آن طور که می‌اندیشد عمل و رفتار می‌کند.

معاون آموزشی و پژوهشی موسسه امام خمینی (ره)، سبک زندگی را معیاری برای سنجش کیفیت دین‌داری فرد و جامعه خواند و تصریح کرد: عدم تناسب بین سبک زندگی با باورها و ارزش‌ها نشانه سطحی بودن یا جاهلانه بودن دین‌داری است.

وی با اشاره به تفاوت بین ارزش‌های افراد و سبک زندگی آنها، اذعان کرد: باورها و ارزش‌ها کلیت و اصول حاکم بر سبک زندگی را مشخص می‌کنند اما در جزئیات آن دخالتی نمی‌کنند و در این بین تنوع غرایز و سلایق را نباید نادیده گرفت.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول