اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

آماده مناظره با کشورها بر اساس فطرت اسلامی هستیم / سکولارها به بن‌بست رسیده‌اند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: برای مناظره با همه کشورها بر اساس اسلام که دین منطق و استدلال است، آماده‌ایم.

آماده مناظره با کشورها بر اساس فطرت اسلامی هستیم / سکولارها به بن‌بست رسیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد و دانشگاه افسریه علویون با اشاره به سنگرهای مورد نیاز برای دستیابی به پیروزی اظهار کرد: ایمان نخستین سنگر برای رسیدن به پیروزی و موفقیت است و اقدام نخست پیامبر اکرم(ص) دعوت بر پایه ایمان و عقیده بود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون کسانی که نگاه سکولار به فرهنگ، سیاست و اقتصاد دارند به بن‌بست رسیدند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه 750 آیه در قرآن درباره توحید و خداشناسی است گفت: خداوند در آیه 56 سوره «ق» می‌فرماید کسانی که درباره ایمان و عقیده تردید دارند باید به آسمان و زمین نگاه کنند تا آیات و نشانه‌های خالق را مشاهده کنند.

وی خاطر نشان کرد: علم دومین سنگر برای دستیابی به پیروزی است بنابراین همه دستگاه‌ها باید به سمتی بروند علم توأم با ایمان داشته و حوزه، دانشگاه و مردم همه در راه علم و ایمان گام بردارند.

آیت‌الله نوری‌همدانی وحدت و اتحاد را از دیگر سنگرهای پیروزی ذکر کرد و افزود: همگان باید هماهنگی، همفکری، مشورت با یکدیگر داشته و از اندیشه‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه داشتن نظام ولایی و حکومت از دیگر سنگرها برای دستیابی به موفقیت و پیروزی است گفت: هر اجتماعی به مدیریت و حکومت نیاز دارد تا جریان فکری، فرهنگی و اقتصادی به حکومت بازگردد.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: رسول خدا(ص) در نخستین گام به تشکیل حکومت عنایت ویژه‌ای داشت و تلاش‌های فراوانی کرد تا حکومتی زیر پرچم اسلام تشکیل شود.

وی ادامه داد: مردم ایران هوشمند و مبارز بوده و در تاریخ دارای افتخارات فراوانی هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه حکومت در امر سیاست، اقتصاد و فرهنگ مهم و سرنوشت‌ساز است عنوان داشت: لازم است در رأس حکومت اسلامی پیامبر، امام یا نائب امام که فردی فقیه، مجتهد، زمان‌شناس و با تقوا بوده قرار گیرد و به جز این حکومت، همه حکومت‌ها باطل هستند.

وی خاطر نشان کرد: جهاد از دیگر سنگرهای مسلمانان است که سبب عزت و عظمت مسلمانان می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز به برکت روحیه جهاد و ولایت‌مداری در کمال اقتدار هستیم ادامه داد: مسلمان و مؤمن کامل باید به جبهه و جهاد رفته و عشق به جهاد در وی موج بزند.

وی یادآور شد: اسلام از ما خواسته تجهیزات جنگی و دفاعی را فراهم کرده و به اندازه‌ای قوی باشیم که دشمنان از ما احساس ترس و خطر کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: ایمان توأم با تجهیزات کارساز است و اگر این شرایط و مزایا در کشور حاکم نبود آمریکا پیش از حمله به افغانستان و عراق به ایران حمله می‌کرد.

وی تصریح کرد: اکنون دشمنان در زمینه صنایع دفاعی، نظامی، ایمان، عقیده و جهاد از ما کینه دارند.

این مرجع تقلید اجتناب شدید از سلطه‌پذیری را به عنوان سنگر ششم پیروزی ذکر کرد و گفت: هر اندازه صفا و صمیمیت بیشتر در کنار یکدیگر داشته باشیم به همان اندازه پیروز و موفق خواهیم بود.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به پیروزی و موفقیت باید با منطق و استدلال در کنار یکدیگر باشیم زیرا پیامبران نیز با منطق و استدلال در میدان حاضر می‌شدند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس عدم تعهدها گفت: 120 کشور در این اجلاس شرکت کردند و در برابر سخنان آیت‌الله خامنه‌ای سراپا گوش بودند و تشنگان حقیقت از سخنان منطبق با فطرت ایشان سیراب شدند.

وی تاکید کرد: اکنون برای مناظره با تمام حکومت‌ها حاضر هستیم زیرا اسلام دین منطق و استدلال است.

در پایان این دیدار دبیرخانه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تابلویی با موضوع منویات و مطالبات مقام معظم رهبری درباره دانشگاه‌ها از سال 68 تاکنون به آیت‌الله نوری‌همدانی اهدا کردند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول