اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال رسانه‌ای:

جریان سکولار مصر انتظار حرکت عظیم مردمی را نداشت

خبرگزاری فارس: یک فعال رسانه‌ای گفت: جریان سکولار مصر، انتظار حرکت عظیم مردمی شکل گرفته در مصر، مبنی بر حمایت از اسلامگرایان را نداشت.

جریان سکولار مصر انتظار حرکت عظیم مردمی را نداشت

سیدجلال فیاضی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: از ابتدای شکل‌گیری جریان بیداری اسلامی، آمریکا و صهیونیست‌ها که منافع خود را در خطر دیدند، مانع‌تراشی‌های خود را آغاز کردند و بیشترین اقدامات را متوجه انقلاب مردم مصر کردند.

وی افزود: برای مثال، با فشار صهیونیست‌ها، دادگاه نظامی حتی برای مبارک، حکم اعدام نیز صادر نکرد و این نشانگر این است که آنها رئیس جمهور سابق مصر را جنایتکار نمی‌دانند.

فیاضی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد، شورای نظامی در مصر انحلال پارلمان را در دستور کار خود قرار داد و هدف اصلی آنها از این اقدام، ضربه زدن به جریانات اسلامگرای حاضر در مصر بود.

این فعال رسانه‌ای یادآور شد: پس از این سناریو در روزهای باقی مانده تا برگزاری انتخابات مرحله دوم در مصر، البرادعی اعلام کرد که احمد شفیق در انتخابات آتی پیروز می‌شود و این نیز یک فعالیت کاملاً برنامه‌ریزی شده بود تا مردم مصر را برای شرکت در انتخابات دل‌سرد کنند.

فیاضی تاکید کرد: نتایج اولیه انتخابات، نشانگر پیروزی مُرسی در آن است و این ناشی از این امر است که گروه‌های اسلامگرا در مصر و هم‌چنین مردم، هوشیارانه جریانات سیاسی را دنبال کرده‌اند.

مدیر مسئول روزنامه شهرآرا با اشاره به شکست جریان سکولار در انتخابات مصر، عنوان کرد: سکولارها، این بار با یک حرکت مردمی و البته قانونمند مواجه شدند، امری که به هیچ‌ وجه آن را پیش‌بینی نمی‌‌کردند.

فیاضی ادامه داد: آمریکا و صهیونیست‌ها باید پیام مردم مصر را دریافت کنند، این پیام کاملاً آشکار است و بر مبنای اصول آزادی‌خواهی و دمکراتیک است، یعنی دقیقاً همان اصولی که آمریکایی‌ها دم از پای‌بندی به آنها می‌زنند.

وی بیان کرد: حرکت‌های اخیر شورای نظامی مصر، در راستای حفظ عناصر رژیم قدیم در دولت و حکومت جدید است، اما با ریاست جمهوری محمد مُرسی، زمینه حذف این کارشکنی‌ها نیز فراهم می‌شود.

این فعال رسانه‌ای گفت: مردم هوشیار مصر و شخص رئیس جمهور، باید اقدامات و مانع تراشی‌های دشمن را به خوبی شناسایی کنند و در صورت لزوم، آگاهانه و به موقع واکنش مناسب نشان دهند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول