اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی سیستان‌ و ‌بلوچستان:

درمان و کاهش آسیب رسالت کمپ‌های ترک اعتیاد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان سیستان ‌و ‌بلوچستان گفت: کمپ ترک اعتیاد در حوزه درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در زاهدان در حال فعالیت است.

درمان و کاهش آسیب رسالت کمپ‌های ترک اعتیاد است

محمدرضا سراوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در مورد کمپ اختصاصی ترک اعتیاد ویژه بانوان اظهار داشت: کمپی که هفته گذشته‌ در شهرستان زاهدان راه‌اندازی شد یکی از ضروریات کاری آن این است که، خانم‌هایی که به هر دلیلی دچار اعتیاد شده و نیازمند بستری هستند با کمک تیم‌های تخصصی در محل خاصی تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اگر یک راند 21 روزه برای درمان بیمار کافی نباشد، تمدید‌ خواهد شد افزود: در این مواقع با نظر پزشک دوره درمان 21 روز دیگر هم تمدید شده و پس از سم‌زدایی مدتی هم در مرکز  مانده و خطوط ارتباطی‌شان همواره برقرار است.

مدیرکل بهزیستی سیستان‌ و‌ بلوچستان سیاست این اداره‌ کل را پس از درمان در مراکز ترک اعتیاد کامل ندانست و گفت: آموزش‌های حرفه‌ای پس از درمان در مراکز و ارتباط گیری با بیماران ادامه داشته و آنها از خدمات این نهاد حمایتی خارج از مرکز هم بهره‌مند می‌شوند این مورد جزو یکی از وظایف ما بوده که با نگاه‌ ویژه‌ای در حاشیه شهر دنبال می‌شود.  

سراوانی با بیان اینکه این مرکز با 40 میلیون تومان اعتبار در محله شیرآباد زاهدان تأسیس شده‌ است، عنوان داشت: کمپ ترک اعتیاد که افزون بر یک هفته از تأسیس آن می‌‌گذرد در حوزه درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیت است.

وی رویکرد کمپ اعتیاد بانوان محله شیرآباد را بر سه محور تلقی کرد و بیان داشت: درمان، کاهش آسیب و فعالیت‌های مداخله‌ای برای کاهش آسیب، سه رویکرد اصلی در بحث کمپ‌های ترک اعتیاد بوده که در حال انجام است، این مرکز هم مجموعه‌ای از این رویکرد‌ها را در چارچوب سیاست‌های خود داشته و در هر دوره قادر‌ است 40 نفر بیمار را تحت درمان و بازتوانی قرار دهد.

استان سیستان‌ و‌ بلوچستان به دلیل همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان، در مسیر ترانزیت مواد مخدر به سراسر دنیا قرار گرفته و با توجه به اینکه کانون سیاست‌گذاری دشمن برای ضعیف کردن جوانان کشور دام اعتیاد است، این استان و به‌ ویژه حاشیه‌ شهر‌های آن دچار پیشروی این بیماری شده است که یکی از راهبرد‌های جلوگیری و کنترل آن احداث کمپ‌های ترک اعتیاد است.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول