اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان خبر داد

تاسیس 3 کمپ جدید ترک اعتیاد در کردستان

خبرگزاری فارس: عضو شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان از راه‌اندازی سه کمپ جدید ترک اعتیاد در این استان خبر داد.

تاسیس 3 کمپ جدید ترک اعتیاد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعطا رحمانی‌آبیدر بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر شش کمپ ترک اعتیاد با بهترین تجهیزات و ارائه علمی‌ترین روش‌های ترک اعتیاد در این استان فعال است.

وی از کمپ‌های ترک اعتیاد این استان به عنوان بهترین کمپ‌ها در غرب کشور نام برد و گفت: این تعداد کمپ در شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، دهگلان، و سریش‌آباد توسط سازمان‌های مردم‌نهاد بدون دخالت مستقیم هیچ‌کدام از ادارات و ارگان‌های دولتی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کند.

به گفته نایب رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد کردستان، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و 400 نفر از معتادین استان در این کمپ‌ها تحت درمان قرار گرفته‌اند.

رحمانی‌آبیدر با اشاره به فعالیت‌ انجمن معتادان ناشناس استان اظهار کرد: این انجمن در قالب 33 گروه متفاوت در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کند.

به گفته وی، 13 گروه از این تعداد در سنندج، پنج گروه در سقز، هفت گروه در قروه، دو گروه در مریوان، یک گروه در دیواندره، یک گروه در بانه، دو گروه در بیجار و دو گروه نیز در کامیاران و دهگلان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ‌بدون شک گسترش این انجمن در مناطق مختلف و ارائه آموزش‌های پیشگیران توسط آنان به اقشار مختلف مردم تاثیر بسزایی در کاهش گرایش افراد جامعه به سمت مواد مخدر و اعتیاد خواهد داشت.

* تشکیل انجمن خیرین و فعالان اجتماعی در کردستان

وی از تشکیل و آغاز به فعالیت انجمن خیرین و فعالان اجتماعی به منظور حمایت از معتادان بازگشتی به درون جامعه در استان خبر داد و گفت: این تشکل مردمی به منظور حل مشکلات و نیازهای اقتصادی و فرهنگی معتادان با عضویت فعالان اجتماعی و خیرین تشکیل شده است.

وی از شناسایی خیرین و فعالان اجتماعی در سطح استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با ایجاد و فعال‌سازی این انجمن، مشکلات این افراد رفع و زمینه بازگشت دوباره آنها به بطن جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول