اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر پیشگیری بهزیستی کشور تاکید کرد

اجرای برنامه‌های نظام‌مند در بحث پیشگیری از اعتیاد

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد دفتر پیشگیری از اعتیاد بهزیستی کشور گفت: اجرای برنامه‌های نظام‌مند و قانون‌مند در بحث پیشگیری از اعتیاد باید جدی گرفته شود.

اجرای برنامه‌های نظام‌مند در بحث پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ماریت قازاریان بعدازظهر امروز در نشست پیشگیری از اعتیاد در سالن فجر اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، اظهار داشت: جوامع از دیرباز با معضل اعتیاد درگیر بوده‌اند و همواره برای یافتن یک راه‌کار جدی در راستای رفع این معضل جهانی در تلاش بوده‌اند.

قازاریان تصریح کرد: اعتیاد را به عادت کردن، خو گرفتن، و خود را وقف عادتی نکوهیده کردن معنا کرده‌اند، به‌عبارت دیگر تسلیم به ماده مخدّر که از نظر جسمی و یا اجتماعی زیان‌آور شمرده می‌شود، اعتیاد نام دارد.

کارشناس ارشد دفتر پیشگیری از اعتیاد بهزیستی کشور گفت: اگر نیم نگاهی به پیامدها و عوارض اعتیاد به مواد مخدّر بیندازیم، خواهیم دید که پیامدهای اعتیاد جامعه، فرد و خانواده را از نظر اقتصادی، اجتماعی، روانی و جسمی در بر می‌گیرد.

قازاریان با بیان این‌که اجرای برنامه‌های نظام‌مند و قانون‌مند در این راستا می‌تواند ضعف کاری را مشخص کرده تا نسبت به حل آن اقدام اصولی انجام شود، ادامه داد: برگزاری و تشکیل نشست‌های کارشناسی و علمی موجب خواهد شد تا گفت‌و‌گوها و مذاکرات به شکل اصولی و علمی پی‌گیری شود.

وی افزود: ارائه آخرین دستاوردهای علمی در بحث مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در چنین جلساتی موجب بالارفتن سطح آگاهی و دانش کارشناسان استان‌ها در زمینه آموزش و گسترش فعالیت‌های پیشگیرانه از اعتیاد می‌شود.

قازاریان در پایان تاکید کرد: پیشگیری از اعتیاد باید در دو جنبه مورد توجه قرار گیرد: طرف تقاضا و طرف توزیع و هر کدام از این دو جنبه، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

انتهای پیام/2700/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول