اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی:

80 تشکل مردمی در زمینه مبارزه با پدیده اعتیاد در استان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی از فعالیت 80 تشکل مردمی در زمینه مبارزه با پدیده اعتیاد خبر داد.

80 تشکل مردمی در زمینه مبارزه با پدیده اعتیاد در استان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر 400 تشکل مردمی در این استان فعالیت دارد که 20 درصد این تشکل‌ها در امر مبارزه با اعتیاد مشغول خدمت رسانی هستند.

وی تصریح کرد: نقش تشکل‌های مردمی در کاهش اعتیاد نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار است که می‌طلبد فعالیت چنین تشکل‌هایی در استان افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و جوانان را از عوامل مؤثر در کاهش ابتلا به اعتیاد عنوان کرد و ادامه داد: مراکز مشاوره و دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه موفق عمل کرده و آگاهی‌های لازم را در اختیار جوانان و خانواده‌ها قرار دهند.

فتح‌آبادی افزود: پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها به شکل زنجیره‌ای موضوع مهمی است و می‌تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها باید با همکاری و مشارکت کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دنبال شود، خاطر نشان ساخت: هم اکنون بیش از 130 هزار دانشجو در مراکز مختلف آموزش عالی این استان مشغول به تحصیل هستند که آگاهی‌بخشی به این جوانان امری ضروری است.

سرپرست زندان‌های استان مرکزی نیز گفت: یکی از وظایف مهم زندان‌ها رشد و پرورش فکری مددجویان با ایجاد تغییر سازنده در افکار، رفتار و گفتار آنها است که این امر وظیفه‌ای بسیار سخت و مهم است.

خشایار جمشیدی افزود: باید شرایطی را فراهم ساخت که زندانی پس از آزادی از زندان آسیب و خطری برای خود، خانواده و جامعه ایجاد نکرده و در رفتار مجرمانه وی تغییر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: توجه به مباحث تعلیمی و تربیتی و اجرای برنامه‌های اصلاحی در راستای ایجاد اعتدال در رفتار زندانیان از رسالت‌های مهم اداره زندان‌ها است که گام‌های ارزنده‌ای در این زمینه برداشته شده است.

انتهای پیام/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول