اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد

تجویز داروی متادون برای ترک اعتیاد معتادان در زاهدان

خبرگزاری فارس: معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ریاست جمهوری گفت: برای نخستین بار در کشور مقرر شد مراکز بهداشتی درمانی برای محله‌های پرخطر زاهدان، داروی متادون و شربت تریاک برای ترک معتادان تجویز کنند.

تجویز داروی متادون برای ترک اعتیاد معتادان در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بابک دین پرست ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در استانداری با تشریح وضعیت معتادان و مشکلات بهداشتی و اجتماعی این افراد در جامعه اظهار داشت: در این راستا، مراکز بهداشتی و درمانی استان 200 نفر از افراد معتاد را زیر پوشش درمانی قرار می‌دهند که این موضوع برای نخستین بار در کشور در استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که هر یک از مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور تنها 100 نفر معتاد را برای درمان زیر پوشش قرار می‌دهند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور مقرر شد مراکز بهداشتی درمانی برای محله‌های پرخطر زاهدان از جمله «شیرآباد»، داروی متادون و شربت تریاک برای ترک معتادان تجویز کنند که اعتبارات مورد نیاز آن نیز از طریق ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار می‌گیرد.

دین پرست بیان کرد: تعدادی از ساختمان‌ها و ابنیه در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی استان برای درمان و مراقبت افراد معتاد به ویژه بانوان در نظر گرفته شده است که به این منظور مبلغ 500 میلیون ریال توسط سازمان بهزیستی کشور پرداخت شده و همه مبالغ مورد نیاز دیگر در این زمینه، توسط ستاد مبارزه با موادمخدر کشور پرداخت می‌شود.

وی همچنین از استفاده و بهره‌گیری ظرفیت مرکز فنی و حرفه‌ای شهر محمدآباد زابل برای حرفه‌آموزی و دیگر اقدامات تربیتی معتادان خبر داد و بر تدوین طرح فرهنگی مناسب مناطق آلوده توسط دستگاه‌های فرهنگی، به منظور فرهنگ‌سازی و پیشگیری از مصرف موادمخدر تأکید کرد.

انتهای پیام/75002/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول