اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

شاخص‌تراشی در کنار رهبری خیانت به ملت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان،‌ شاخص‌تراشی در کنار مقام معظم رهبری را خیانتی بزرگ به ملت قلمداد کرد.

شاخص‌تراشی در کنار رهبری خیانت به ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امروز اگر کسی بخواهد در کنار رهبری انقلاب شاخص‌تراشی کند و دیگران را ملاک قرار دهد یا فرمایشات ولی امر مسلمین را به آن شخص منتسب کند، جنایت و خیانت در حق این ملت روا داشته است.

وی با بیان اینکه برای لبیک به ندا و خواسته رهبری مبنی بر لزوم حفظ وحدت از تحلیل قضایای اخیر صرف‌نظر می‌کنیم، افزود: با این وجود مطمئن هستیم اگر شرایط به سمتی پیش رود که رهبری احساس خطر کنند به مسائل ورود پیدا می‌کنند چنانکه پیش از این در عرصه‌های خطیرتر وارد شده‌اند، بنابراین نیازی نیست فضای کشور را ملتهب کرده و با تحلیل‌ها، توهین‌ها و تهمت‌ها شرایطی که مطلوب دشمن است را برایش مهیا سازیم.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر اینکه تنها چیزی که در شرایط کنونی باید از آن ترسید، اختلاف میان نیروهای خودی است، بیان داشت: نباید از هیچ تهدید یا سلاحی که این روزها می‌خواهند با آن ملت ایران را بترسانند، وحشتی داشت، تنها نکته‌ای که باید در شرایط کنونی نگران آن بود، اختلاف میان نیروهای خودی است.

احتشام در ادامه با یادآوری شکست اسرائیل در جنگ غزه ابراز داشت: مشاهده کردیم کسانی که چند ماه از طریق دستگاه‌های تبلیغاتی فارسی،‌ انگلیسی و عربی‌زبان تهدید حمله به ایران را فریاد می‌زدند، چگونه در برابر باریکه‌ای کوچک اما عزت‌مند، به زانو درآمدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی توسط امام راحل خاطرنشان کرد: ایران اسلامی باید به اندازه‌ای که در بعد سیاسی، نظامی و سایر زمینه‌ها پیشرفت داشته، در مقوله فرهنگ نیز به دنبال رشد و ارتقای وضع موجود باشد.

احتشام با انتقاد از عدم اقدام جدی نهادهای مسئول پس از طرح سؤالات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی عنوان کرد: در حالی که مقام معظم رهبری مجبور می‌شود بار این سؤالات که نتیجه کوتاهی‌های دیگران است را یک تنه به دوش کشد هنوز یک نهاد فرهنگی و علمی کشور به تبیین این مبحث مهم با تبلیغ یا تقریر اهتمام نورزیده است.

خطیب نماز جمعه کاشان تصریح کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی ما شورای عالی انفعال فرهنگ نبود، رهبری ما نباید بار این همه سؤال را یک تنه به دوش بکشد.

احتشام اذعان کرد: در میان سیاست‌گذاران فرهنگی‌مان کم هستند افرادی که در برابر فرهنگ وارداتی علوم انسانی غرب احساس قدرت کنند و به جای رجوع به اظهارنظرهای روانشناس‌ها و متفکران غربی به معارف اهل بیت (علیهم السلام) رجوع کنند و گوش به رهنمودهای «قال‌الباقر»ها و «قال‌الصادق»‌‌ها بسپارند.

وی در ادامه 16 آذرماه روز دانشجو و سالروز شهادت سه تن از فرزندان آگاه و استعمارستیز ملت ایران را گرامی داشت و گفت: جنبش دانشجویی مفتخر است که یکی از پیشگامان نهضت و انقلاب اسلامی بوده و در همه صحنه‌ها چه با خون خود و چه از طریق علم و دانش خود پایه‌های استقلال این سرزمین را مستحکم کرده است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین شناسایی دو پهباد جاسوسی آمریکا توسط داشنمندان نیروی دریایی سپاه را دستاوردی دیگر برای ملت ایران دانست و آن را نشانه توانمندی علمی و نظامی فرزندان ایران اسلامی قلمداد کرد.

وی در پایان با گرامیداشت ایام شهادت آیت‌الله دستغیب، از وی به عنوان یک مجاهد در راه دفاع از انقلاب و ولایت مطلقه فقیه یاد کرد و از کتاب‌های گناهان کبیره و قلب سلیم این شهید به عنوان نمونه‌هایی از آثار تربیتی انسان‌ساز نام برد.

انتهای پیام/63009/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول