اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) تشریح کرد

شاخصه‌های بسیج حقوقدانان برای مقابله با هجمه دشمن

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در سخنانی به تشریح شاخصه‌ها و مؤلفه‌های بسیج حقوقدانان در راستای مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان پرداخت.

شاخصه‌های بسیج حقوقدانان برای مقابله با هجمه دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار سالار آبنوش ظهر امروز در دومین همایش سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری این استان برگزار شد با تاکید بر همکاری و تعامل میان اعضای این قشر اظهار داشت: از مشخصه‌های بصیرت، دشمن‌شناسی است و کسی که دشمن را نشناسد قطعا بصیر هم نخواهد بود.

وی افزود: دشمن معمولا با لباس دوست وارد می‌شود که اگر بصیرت لازم وجود نداشته باشد تشخیص درستی نیز از دشمن کسب نمی‌شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه حرکات دشمنان در طول 33 سال گذشته با برنامه‌ریزی بوده عنوان کرد: بسیار ساده‌لوحانه است که فکر کنیم حرکات دشمن بدون برنامه و راهبرد انجام می‌شود و اتفاقاتی که در سطح بین‌المللی رخ می‌دهد همه در راستای برنامه‌ریزی دقیق و تنظیم شده صورت می‌گیرد.

آبنوش با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های استکباری دولت آمریکا یادآور شد: آمریکا نیز به خوبی می‌داند که با وجود جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند به مقاصد شوم خود دست یابد به همین علت درصدد حذف جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه استان قزوین با اشاره به سیاست‌های دولت‌های استکباری در طول 33 سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و دولت‌های استکباری با شاکله جمهوری اسلامی حکومت شیعی و ولایت فقیه مشکل دارند.

وی با اشاره به بحران‌های اقتصادی که گریبان‌گیر غرب است تصریح کرد: اولویت بسیجی اعتقاد، شرف و ایده‌اش است نه خودش و یک بسیجی در مسیر اعتقاد خود حسینی نیز جان می‌دهد.

آبنوش یکی از مهم‌ترین شرایط بقای هر جامعه را عدالت عنوان و تاکید کرد: یکی از راه‌های از بین بردن جوامع از میان برداشتن عدالت است که بسیج حقوقدانان نیز در راستای این هدف دشمن مورد هجمه دشمنان قرار دارد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر یادآور شد: وکلا، قضات، اساتید حقوق، مشاوران حقوقی، امنیتی‌ها و انتظامی‌ها از جمله محورهای مهمی هستند که می‌توانند در توسعه عدالت در جامعه مؤثر باشند.

این مسئول بسیج را بی‌نظیر‌ترین پدیده روز دانست که نمونه خارجی ندارد و تاکید کرد: آنهایی که بسیج را زیر سئوال می‌برند به واقع آن را درک نکرده و متوجه بسیج نیستند.

وی در راستای اهداف بسیج حقوق‌دانان به ذکر مؤلفه‌هایی پرداخت و عنوان کرد: برای مقابله با هجمه دشمنان چند شرط لازم است که نخستین آنها اشرافیت است به طوری که همه نقاط ضعف و قدرت رصد و شناسایی شود.

آبنوش دومین شرط را احیای امر به معروف و نهی از منکر در درون جامعه حقوق‌دانان دانست و اضافه کرد: با جذب افراد مستعد و خوب و تشکیل حلقه‌های صالحین می‌توان به بررسی وضعیت و شرایط روز در این نشست‌ها پرداخت و با به روز شدن از ایجاد شبهات جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه استان قزوین با تشریح مطالبی در خصوص اهمیت فضای سایبری گفت: امروز بسیج اقشار و به خصوص قشر حقوق‌دان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند و برخی از موارد مانند دشمنی استعمارگران از 93 سال پیش یعنی در سال 1919 آغاز شد را در قالب همین فضای سایبر منتشر کنند تا همه بدانند تحریم‌های فلج‌کننده و هوشمندانه نیز در آن زمان رخ داده و همه اینها به بهانه کشف نفت در ایران است.

این مسئول عنوان کرد: طبق آمار رسمی کشور جمعیت ایران در سال 1919 20 میلیون نفر بود ولی همین جمعیت در سال 1921 به 10.5 میلیون نفر کاهش پیدا کرد، یعنی از هر دو نفر یک نفر تلف شد و همه اینها به علت دشمنی‌های استکبار با مردم شیعه ایران است که باید برای همه روشنگری شود.

وی جهاد را دیگر شاخصه و مولفه برای پیشبرد اهداف این قشر عنوان کرد و متذکر شد: موضع‌گیری حقوقی ارتباط با نمایندگان مجلس و دیگر فعالیت‌ها می‌تواند در پویا‌تر شدن قشر بسیج حقوق‌دانان موثر باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) در پایان تاکید کرد: پویا‌ترین قوانین که مبتنی بر دستورات الهی است متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و قطعا پاسخگو نیز خواهد بود.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول