اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

کلید حل مشکلات جامعه تغییر سبک زندگی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی کلید حل مشکلات جامعه را تغییر سبک زندگی عنوان کرد.

کلید حل مشکلات جامعه تغییر سبک زندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، احمد کیخسروی ظهر امروز در همایش ملی مفهوم‌شناسی سبک و فرهنگ زندگی با الگوی اسلامی ایرانی اظهار کرد: برای جاری شدن سبک زندگی با الگوی اسلامی ایرانی باید عملاً مصداق‌ها و شیوه‌های آن در جامعه جاری شده و ترویج یابد.

وی با تاکید بر اینکه هر آنچه که سبب خلل در تغییر سبک زندگی در جامعه شده است، در این راستا باید حذف شود، گفت: فرمایشات رهبر انقلاب درباره سبک زندگی باید اساس کار مسئولان و مردم قرار بگیرد.

کیخسروی با بیان اینکه معظم‌له در سفر تاریخی به خراسان شمالی رهنمودهای ارزنده‌ای درباره مفهوم سبک زندگی بر‌اساس آموزه‌های دینی و ضرورت تغییر رویه بیان داشتند، افزود: دستگاه قضایی با جدیت دنبال شناسایی آسیب‌های اجتماعی برای تحقق فرامین رهبری در این حوزه است.

وی تصریح کرد: با تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب درباره تغییر سبک زندگی انشاءالله ایران اسلامی به عنوان الگوی خوبی در جهان اسلام قرار بگیرد.

به گزارش فارس، استاندار خراسان شمالی نیز سفر رهبری و منویات معظم‌له در استان را نه تنها برای مردم این خطه بلکه برای مسلمین جهان حائز نکات با اهمیتی به ویژه در بخش تغییر سبک زندگی دانست.

محمود احمدی‌بیغش سبک زندگی براساس موازین اسلامی را مجموع رفتارهای ارزشی برشمرد که مشتمل بر فرهنگ اسلامی، قرآنی و آموزه‌های دینی است.

وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های سرشار فرهنگ اسلامی، فرهنگ غربی موفق شده تا در یکسری از سبک‌های زندگی وارد شود و اثرات منفی بگذارد.

استاندار خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای ترویج تغییر و اصلاح سبک زندگی را برگزاری همایش‌ها و تبیین رهنمودهای رهبری در این زمینه برشمرد و گفت: انتظار می‌رود که نخبگان و پژوهشگران نیز این موضوع را به عنوان محور و اساس کار خود قرار داده و به آن توجه کنند.

وی همچنین خواستار مطالعه مجدد بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوانان استان شد و گفت: اگر به این رهنمودها توجه شود، به طور حتم بهترین تحول در حوزه سبک زندگی رقم خواهد خورد.

همایش ملی مفهوم‌شناسی سبک و فرهنگ زندگی با الگوی اسلامی ایرانی در محل تالار خورشید کمپ پتروشیمی خراسان در حال برگزاری است.

به گزارش فارس، در این همایش دو روزه، معاون راهبردی قوه قضائیه، امام جمعه یزد، امام جمعه شیراز، معاونان پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های استان‌ها و سایر مسئولان کشوری و استانی حضور دارند.

انتهای پیام/63002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول