اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سمنان:

بسیج تنها شاخصه نظامی ندارد / بسیجیان در تمام عرصه‌ها فعال هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، بسیج و بسیجی را ناجی تمام عرصه‌ها دانست و گفت: بسیج در همه ابعاد داخلی، خارجی،‌ اقتصادی،‌ فرهنگی، ‌اجتماعی فعال است و تنها شاخصه نظامی ندارد.

بسیج تنها شاخصه نظامی ندارد / بسیجیان در تمام عرصه‌ها فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،‌ علیرضا خلخالی پیش از ظهر امروز در دومین همایش سران و معتمدان ایلات و طوایف عشایر غرب استان سمنان در سال 91 که در فرهنگ‌سرای نیستان شهرستان مهدیشهر برگزار شد، ‌اظهار داشت: بسیج سابقه‌ای بسیار طولانی هم دوره با صدر اسلام دارد و در ذات آن، حمایت و اطاعت از رهبری جامعه اسلامی نهادینه شده است.

وی بسیج عمومی که در جامعه ایران شکل گرفته است را در سطح دنیا بی‌نظیر خواند و افزود: بسیاری از جوامع و حکومت‌ها سعی در شبیه‌سازی این نهاد در جامعه خود داشته و دارند که البته بسیاری از آنها ناموفق بوده‌اند.

بسیج حلال بسیاری از مسائل و مشکلات انقلاب اسلامی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان بسیج را عامل بسیار مهم و موثر حل بسیاری از مسائل و مشکلات اول انقلاب اسلامی دانست.

خلخالی اینکه بسیاری افراد فرموده حضرت امام خمینی (ره)‌ مبنی بر تشکیل بسیج 20 میلیونی را در قالب یک لشکر 20 میلیونی برای جنگ کردن می‌دانند، یک تلقی اشتباه خواند.

وی علت عدم موفقیت سایر جوامع در الگوسازی و الگوپذیری از بسیج را اعتقادی بودن و ولایت‌پذیری بسیج دانست و تصریح کرد:‌ فقدان اعتقادات مانع شکل‌گیری و رشد چنین نهادی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان یکی از علل ناکامی دشمنان اسلام را در دشمنی‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران، حمایت و پشتیبانی اکثریت مردم از رهبری و ولایت با وجود تمام فشارها و تحریم‌ها ذکر کرد.

روش زندگی عشایر الگوی مناسبی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان روش زندگی عشایر و فرهنگ بسیجی را الگوی مناسبی در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود:‌ بسیج عشایری دارای ویژگی‌هایی متفاوت‌ نسبت به سایر اقشار است؛‌ چرا که روح ساده‌زیستی، خدمت مخلصانه،‌ عدم توجه به زرق و برق دنیا و مادیات و روحیه ظلم‏ستیزی و استکبارستیزی در آن نهفته است و به همین علت است که امام خمینی (ره)، عشایر را ذخایر انقلاب نامیدند.

خلخالی افزود: روش و مَنش زندگی عشایر، الگوی بسیار مناسبی در راستای اقتصاد مقاومتی و مطالبات رهبری است؛‌ چرا که آنها کم‏ترین وابستگی از لحاظ اقتصادی و معیشتی دارند و خودشان تولیدگر و زاینده هستند و به راحتی خود را با سختی‌ها تطبیق می‌دهند. 

اقتصاد مقاومتی درست و به اندازه مصرف کردن است

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان اظهار داشت:‌ اقتصاد مقاومتی کم استفاده کردن و استفاده نکردن نیست؛ بلکه درست، به‏جا و به اندازه مصرف کردن است.

وی بیان داشت: روحیه عشایری در کنار روحیه بسیجی می‌تواند بسیار موثر و مفید واقع و به الگو و مدل ایده‌آل زندگی برای مردم جامعه تبدیل شود.

خلخالی هدف از برگزاری این همایش‌ها و نشست‌ها را در نهایت جمع‌بندی مشکلات و مسائل عشایر در جهت کمک به سیاست‌گذاری‌های صحیح دانست.

وی 10 درصد از اقتصاد ایران اسلامی را وابسته به عشایر دانست و آن را رقم بسیار قابل توجهی بیان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان در مورد ساکن شدن عشایر گفت:‌ نباید بافت و سبک زندگی عشایر را تغییر داد؛ چرا که ترکیب و ذات زندگی عشایر بر هم خواهد ریخت.

خلخالی مشکلات اقتصادی عشایر را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد:‌ با تلاش مسئولان امر این مسائل رفع ‌شود.

انتهای پیام/22491/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول