اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

ملت‌های مسلمان نگاه فطری حقوق‌بشری را حاکم کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: ملت‌های مسلمان امروز وظیفه دارند تا نگاه فطری را بر مسئله اعلامیه حقوق بشری حاکم کنند.

ملت‌های مسلمان نگاه فطری حقوق‌بشری را حاکم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین در مسجد‌النبی این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله دستغیب اظهار داشت: دشمنان و منافقان در سال 60 برای خاموش کردن ندای حق‌طلب و افشاگرانه عالمان و وارستگان دینی با به شهادت رساندن چنین مراجع بزرگواری مقاصد شوم و منافقانه خویش را به اثبات رسانده و نامشان در تاریخ بدنام و منفور شده باقی‌ ماند.

امام جمعه موقت قزوین با تسلیت به مردم در پی وقوع زلزله در منطقه خراسان جنوبی افزود: از مسئولان و متولیان دستگاه‌های مسئول این انتظار می‌رود تا در رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان سرعت و تکاپوی بیشتری داشته باشند تا زمینه‌ برای برطرف شدن آلام این عزیزان هرچه ‌زود‌تر فراهم شود.

وی ادامه داد: از ملت غیور و قهرمان کشور نیز درخواست داریم تا ضمن ارسال کمک‌های مختلف خویش به یاری نیازمندان زلزله‌زده در مناطق زلزله‌زده بشتابند و زمینه اجر الهی را برای خود فراهم کنند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر عنوان کرد: این روز فرصتی ارزشمند برای اندیشیدن و پرداخت به این موضوع مهم و فطری است و لازم است که بدانیم اگر امروز راهی اندک از تحقق این مسئله در جهان باقی‌مانده است مرهون تلاش انبیا و نیز اولیای الهی بوده است.

باریک‌بین با اشاره به توطئه شیطانی و دسیسه‌های پنهان مختلف برای ایجاد انحراف در مسیر حقوق بشر تصریح کرد: اگر امروز در مقابل کشتار مردم در مناطق مختلف دنیا شاهد سکوت هستیم ناشی از شیطنت همین عده است که به دنبال استفاده ابزاری از این مسئله هستند.

وی عنوان کرد: فلسفه و نیت اعلامیه حقوق‌بشر مبانی غربی و همچنین مادی است و بر این اساس تعالی غربی آغاز کننده این حقوق بشر است، اما از آنجایی که حقوق بشر را نمی‌توان از نگاه بشری در نظر گرفت ملل مسلمان و شرق و نیز انسان‌هایی که حافظ واقعی حقوق بشر هستند باید ضمن بازنگری در این مسئله بتوانند نگاه عمیق فطری را بر اصل حقوق بشر حاکم کنند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه امروز لازم است تا در رأس سازمان‌های جهانی که حافظ حقوق بشریت هستند انسان‌های پاک و مستقلی قرار بگیرند تا بتوانند از حقوق ملت‌ها دفاع کنند، ادامه داد: برخی از همین مدعیان در جاهایی حتی از حقوق حیوانات هم دفاع کرده و صدای خود را بلند می‌کنند، ولی برابر کشتار مردم در فلسطین، غزه، لبنان، افغانستان و عراق سکوت کرده که این تضاد هیچ‌گاه پذیرفته و مورد قبول ملت‌ها و دولت‌های جهانی قرار نگرفته است.

باریک‌بین با اشاره به تحریم‌های گسترده علیه ایران اسلامی اضافه کرد: در چنین شرایطی مدعیان حقوق بشر اجازه ورود دارو برای بسیاری از بیمارانی که با مشکل خاص روبه‌رو هستند را نمی‌دهند که اصل حمایت آنان از مقوله‌های اجتماعی را در سطح جهانی را رد کرده و مورد تقبیح قرار می‌دهد که امیدواریم با صبر و استقامت ملت ایران این تحریم‌ها با موفقیت پشت سر گذاشته شود تا دشمنان ناامید و سرافکنده‌تر از گذشته از کرده خود پشیمان و مأیوس شوند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تنها جوامعی می‌توانند حیاط پویا را داشته باشند که از فرهنگ غنی و پربار بهره‌مند باشند چرا که فرهنگ حقیقی در اصل به‌مانند اکسیژن برای تنفس یک جامعه ضروری و امری انکار‌ناپذیر است.

امام جمعه موقت‌ قزوین داشتن فرهنگ غنی و نیز اتکا به آموزه‌های مذهبی و رهنمود‌های مقام معظم‌ رهبری را راهی برای دست‌یابی به اقتدار و سرافرازی نظام اسلامی دانست و اذعان داشت: از مسئولان فرهنگی و متولیان اجرایی این امر مهم تقاضا‌ داریم تا ضمن تکیه بر کار‌های پژوهشی و با پیچیدن نسخه‌ای شفابخش در امور فرهنگی راه تعالی و دینی را در کشور فراهم کرده و دشمنان را در اهداف و مقاصد خویش ناکام گذارند.

انتهای پیام/2667/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول