اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نامگذاری روز جهانی حقوق بشر یک دروغ محض است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: نامگذاری روزی به نام حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی تنها یک دروغ محض است.

نامگذاری روز جهانی حقوق بشر یک دروغ محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: در کسب تقوا و پرهیزکاری باید جدیت بیشتری داشت و در بندگی خدا و دوری از گناه باید مراقبت ویژه‌ای به کار گرفت.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، بر ضرورت توجه افراد به روز قیامت تاکید کرد و افزود: هر چقدر باورمان به معاد و قیامت بیشتر شود به کمال نزدیک‌تر و رستگار خواهیم شد.

این مسئول ادامه داد: خداوند در سوره قیامت به روز قیامت و نفس لوامه قسم می‌خورد که قیامتی در کار است و روزی همه افراد در روز محشر حاضر می‌شوند و اعمال آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نفس لوامه قیامت صغری و روز قیامت، قیامت کبری است، با برشماری شباهت این دو مقوله، تصریح کرد: باید قیامت صغری یا وجدان درونی خود را همواره زنده و پویا نگه داشته تا در قیامت کبری مصون مانده و نجات پیدا کنیم.

نکونام در ادامه به آموزه‌های اخلاقی مکتب حسینی اشاره کرد و گفت: اخلاق روش کسب علم، ازدیاد عقل، روش کسب شرف و آقایی و طریقه دوست‌یابی از مهم‌ترین آموزه‌هایی است که امام حسین(ع) برای آن اصول و آداب ویژه‌ای تشریح کرده است.

وی با گرامیداشت روز جهانی هواپیمایی، بیان داشت: صنعت هواپیمایی سند قطوری دارد که با نگاهی به آن می‎توان دستاوردهای منفی و مثبت آن را به خوبی متوجه شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش نیروی هوایی سپاه پاسداران در شکار پهپاد آمریکایی، افزود: ایران تنها کشور دنیا است که توانمندی مهار و شکار هواپیماهای بدون سرنشین را دارد.

نکونام در ادامه با ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه شهرکرد، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کرد که حداقل روزانه یک پرواز در این فرودگاه انجام گیرد.

وی با اشاره به 18 آذر سالروز اعلام رژیم بعثی عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی، تصریح کرد: بعد از پایان جنگ و تحمل صدمات و خسارت‌های بسیار، در سال 1370 سازمان ملل رژیم بعثی عراق را به عنوان آغازگر جنگ اعلام کرد که این اظهارنظر تنها یک رسوایی برای این سازمان به شمار می‎رود.

این مسئول با گرامیداشت 19 آذر آغاز هفته پژوهش و فناوری، ابراز داشت: باید تا می‌توان از پژوهشگران و فناوران حمایت‌های جدی به عمل آورد تا در ارتقای علمی کشور بتوان گام‌های مهمی برداشت.

امام جمعه شهرکرد با تسلیت شهادت آیت‌الله دستغیب، سومین شهید محراب، افزود: این روز مقارن با روز جهانی حقوق بشر است و می‌توان تناقض آشکاری را در نامگذاری این روز و اقدامات کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر مشاهده کرد.

نکونام با بیان اینکه نامگذاری روزی به نام روز حقوق بشر، حقوق بشر غربی را یک دروغ محض دانست و متذکر شد: کشورهای مدعی حقوق بشر با اقدامات و سیاست‌های خود نه تنها در راستای تحقق نامگذاری این روز عمل نکرده‌ بلکه آن را رسوا نیز کرده‌اند.

وی همچنین 25 محرم سالروز شهادت امام سجاد(ع) را تسلیت و بر ضرورت بهره‌گیری از سیره و روایات نورانی ایشان تاکید کرد.

انتهای پیام/68004/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول