اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه مفید قم صورت می‌گیرد

بررسی ابعاد «حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی»

خبرگزاری فارس: دبیر علمی سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق دانشگاه مفید قم از برگزاری چهارمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی» به همت کلینک حقوقی دانشگاه مفید در دی ماه سال جاری خبر داد.

بررسی ابعاد «حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی»

محمدمهدی مقدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه در چند سال اخیر سه مدرسه تخصصی حقوق با موفقیت برگزار شده است اظهار کرد: عناوین این مدرسه‌های تخصصی با توجه به شرایط روز در جامعه و اهمیت برخی مسائلی که در جامعه امروزی بسیار مطرح است انتخاب شده و به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به عناوین سه مدرسه تخصصی حقوق در سال‌های گذشته بیان کرد: با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی کودکان در جامعه دو مدرسه تخصصی به همراه چهار نشست تخصصی به بررسی مسائل کودکان در جامعه و راه‌های حمایت از آنان پرداخت و در یک مدرسه تخصصی دیگر نیز به حقوق خانواده در اسلام و مقررات بین‌المللی توجه شد.

دبیر علمی مدرسه‌های تخصصی حقوق دانشگاه مفید قم از برگزاری چهارمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: این مدرسه تخصصی به مدت سه روز در دانشگاه مفید قم برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سقف پذیرش برای این مدرسه حقوقی 70 نفر است بیان کرد: تنها دانشجویانی می‌توانند در این مدرسه تخصصی شرکت کنند که در رشته حقوق یا رشته‌های زیر مجموعه حقوق تحصیل کرده و یا فارغ‌التحصیل شده‌اند.

مقدادی با اشاره به زمان برگزاری این مدرسه تخصصی در دی ‌ماه جاری ابراز داشت: مدرسه تخصصی حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی از صبح روز چهارشنبه شش دی ماه سال جاری آغاز شده و بعد از ظهر روز جمعه هشت دی ماه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مدت زمان ثبت‌نام در چهارمین مدرسه تخصصی حقوق محدود است، ابراز داشت: محققان و دانشجویان حقوق تا 16 آذر ماه سال جاری فرصت دارند برای شرکت در این دوره از سلسله مدرسه‌های تخصصی حقوق فرم ثبت‌نام را از سایت اینترنتی www.mulc.ir دریافت کرده و پس از تکمیل، به آدرس mulegalclinic@gmail.com ارسال کرده و حضور خود را اعلام کنند.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم ادامه داد: در این مدرسه شش نشست علمی با روش آموزشی کلینیکی برگزار خواهد شد که به شش موضوع برگزیده از حقوق بشر دوستانه می‌پردازد. 

وی با تبیین برنامه‌ریزی برگزاری نشست‌های تخصصی حقوق در این مدرسه اذعان داشت: هر روز دو نشست تخصصی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود که هر یک از این نشست‌ها چهار ساعت ادامه خواهد داشت.

مقدادی سرفصل‌هایی که در نشست‌های تخصصی به آن پرداخته می‌شود را شکل‌گیری، مبانی و منابع حقوق بشر دوستانه، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی موثر در حقوق بشر دوستانه، کودکان، زنان و سالمندان در حقوق بشر دوستانه و حمایت از کادر پزشکی و خبرنگاران در حقوق بشر دوستانه ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی در زمینه اقامت دانشجویانی که از دیگر نقاط کشور برای حضور در این مدرسه به قم سفر می‌کنند وجود ندارد، تصریح کرد: مانند دوره‌های گذشته این دانشجویان می‌توانند برای اقامت چند روزه در قم از خوابگاه دانشجویی و امکانات این دانشگاه استفاده کنند.

مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید قم با تاکید بر اینکه حضور در همه نشست‌های تخصصی حقوق برای شرکت‌کنندگان الزامی است، ابراز داشت: به شرکت‌کنندگان این مدرسه پس از پایان چهارمین مدرسه تخصصی حقوق گواهی‌نامه معتبر اعطا می‌شود.

انتهای پیام/78005/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول