اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:

آمریکا از «حقوق بشر» سوءاستفاده ابزاری و سیاسی می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران‌ استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را از ترفندهای شناخته شده آمریکا و همپیمانانش اعلام کرد.

آمریکا از «حقوق بشر» سوءاستفاده ابزاری و سیاسی می‌کند

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: کشورهای سلطه‌گر در قالب‌های متعددی همچون فعالیت‌های هسته‌ای، وضعیت حقوق بشر، توانمندی‌های دفاعی، روابط بین‌الملل و مسائل داخلی کشور سعی در افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی بر ایران دارند.

وی با انتقاد از تصویب قطعنامه در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران توسط کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: جایگاه برخی از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به واسطه عملکرد غلط و اتخاذ مواضع مغرضانه بشدت تنزل یافته و به ابزار دست قدرت‌های استکباری تبدیل شده است.

شایق گفت: دشمنان ملت ایران در سال‌های اخیر هرگاه از طریق فشارهای نظامی، سیاسی، اقتصادی خود نتوانسته اند جمهوری اسلامی ایران را وادار به تسلیم و عقب‌نشینی کنند موضوع حقوق بشر را پیش کشیده‌اند و قطعنامه اخیر نیز در همین چارچوب صادر شده است.

نماینده هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را از ترفندهای شناخته شده آمریکا و همپیمانانش اعلام کرد و افزود: افرادی که تحت عنوان گزارشگرحقوق بشر به ایران اعزام می‌شوند هیچگاه دنبال کشف حقیقت نبوده و همواره تلاش داشته‌اند که از طریق ایجاد ارتباط با افراد مغرض و همسو با خود، تصویری منفی از چهره ایران نشان دهند.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و قتل عام مسلمانان میانمار گفت: مدعیان حقوق بشر و مدافعان آزادی و صلح جهانی کجا هستند که بیش از 60 سال جنایت و نسل کشی فلسطینی‌ها توسط نژاد پرستان صهیونیست را نمی‌بینند، این مدعیان باید پاسخ دهند که چرا در قبال به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان مظلوم فلسطینی حتی از صدور یک بیانیه نیز عاجز هستند؟

وی تاکید کرد: اکثر این جنایت ها با حمایت و پشتیبانی آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر به وقوع می‌پیوندد و مسببان این اعمال ضد بشری نه تنها تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند بلکه مدال‌ها و عناوین افتخارآمیزی نیز دریافت می‌کنند که با تداوم این وضعیت، امیدی به تاثیر گذاری سازمان‌های بین‌المللی در رابطه با موضوع حقوق بشر نیست.

انتهای پیام/60002/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول