اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه‌ اشتغال سیستان‌و‌بلوچستان ‌تأکید کرد

ضرورت شتاب‌دهی دستگاه‌ها برای تحقق تعهد ایجاد اشتغال

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه‌ اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان‌و‌بلوچستان گفت: به دلیل پایین بودن میزان بهره بانکی مردم اقبال زیادی برای دریافت تسهیلات دارند که دستگاه‌ها باید با شتاب بیشتری برای تحقق تعهد ایجاد اشتغال اقدام کنند.

ضرورت شتاب‌دهی دستگاه‌ها برای تحقق تعهد ایجاد اشتغال

عبدالجلیل شهنوازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در‌باره آخرین وضعیت کارگروه‌ اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد اشتغال و سرمایه‌گذاری پیرامون تسهیلات مشاغل‌خانگی، مشاغل خرد و خود‌اشتغالی بحث و بررسی شد که خوشبختانه‌ دستگاه‌های مجری اعطای تسهیلات موظف به تسریع در واگذاری آنها شدند.

وی سرعت و روند فعالیت‌ کارگروه را در دو جلسه کمتر از دو هفته، مطلوب ارزیابی کرد‌ و افزود: سرعت و روند فعالیت تعدادی از اعضای کار‌گروه مساعد بوده که در این راستا دستگاه‌هایی مانند اداره‌کل‌ آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای و کمیته‌ امداد استان تا کنون بیش از تعهد اشتغال خود عملکرد داشته‌اند.

دبیر کارگروه‌ اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان‌ و‌ بلوچستان با اشاره به تعدادی از دستگاه‌هایی که از تعهد خود عقب بوده و لازم است با شتاب حرکت کنند، بیان کرد: این دستگاه‌ها تعهد داده‌اند تا سرعت و شتاب کاری خود را افزایش داده و به نرم مشخص شده برای ایجاد اشتغال‌زایی برسند.

شهنوازی اعطای تسهیلات را در قالب مشاغل خانگی و خرد دانست و گفت: به دلیل پایین بودن میزان بهره بانکی مردم اقبال زیادی برای دریافت این تسهیلات دارند.

وی میزان تسهیلات اختصاص یافته در حوزه مشاغل خرد و خانگی را 90 هزار میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: اولویت اعطای تسهیلات افراد تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌ است و در صورتی که متقاضیان کمتر از میزان اعتبار باشند، به افراد دیگر هم با احراز شرایط، تسهیلات تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل تعاون،‌ کار ‌و‌ رفاه ‌اجتماعی سیستان‌ و‌ بلوچستان در مورد مشکلات بانک‌ها و حل نسبی آنها بیان کرد: بیشترین مشکلات بانک‌ها حل شده و به غیر از دو سه بانک که هنوز در حال مکاتبه با مدیران متبوعشان هستند، بانک‌ها در خلال دو جلسه کارگروه (کمتر از 15 روز)، توانستند مشکلاتشان را با تهران حل کرده و اکنون قادر‌ند تسهیلات را به متقاضیان واگذار کنند آن دو سه بانک مشکل‌دار با بیان اینکه از بالا به ما اعلام‌ نشده، متعهد شده‌اند ظرف یک هفته رفع عیب کرده و تکلیف را مشخص کنند.

شهنوازی در مورد مشکل بانک کشاورزی گفت: این بانک هنوز مشکلاتی در واگذاری تسهیلات به تعدادی از دستگاه‌ها دارد که توانسته بخش اعظم آنها را حل کند.

وی در مورد شرکت گاز و نبود بیلان کار در ایجاد اشتغال افزود: شرکت گاز به احتمال قوی مشاغل ایجاد کرده خود را در سامانه ثبت نکرده‌ است، این به معنای آن نیست که هیچ اشتغالی ایجاد نکرده‌، و تا همه دستگاه‌ها میزان تولید اشتغال خود را در سامانه ثبت و درج نکنند مشخص نمی‌شود که کدام دستگاه چه میزان اشتغال ایجاد کرده است.

استان سیستان‌ و‌ بلوچستان تا پایان سال 1391 متعهد ایجاد 44 هزار و 652 مورد اشتغال است که تا کنون افزون بر 52 درصد از این تعهد را محقق کرده و بنا‌ بر پیش‌بینی مسئولان کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، این میزان در موعد مقرر محقق می‌شود.

انتهای پیام/75002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول