اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد فارس خبر داد

کسب رتبه نخست کمیته امداد فارس در جذب اعتبار اشتغال

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در جذب اعتبارات و میزان طرح‌های اجرا شده اشتغال، برتر کشور شناخته شد.

کسب رتبه نخست کمیته امداد فارس در جذب اعتبار اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی الهیاری در همایش مشترک فرمانداران، مدیران بانک‌ها و کمیته امداد در زمینه اشتغال و خودکفایی مددجویان اظهار داشت: امسال کمیته امداد استان فارس 180 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی دارد.

وی افزود: تا پایان سال 89، 25 هزار فرصت شغلی در کمیته امداد ایجاد شده بود که تنها در سال گذشته 25 هزار فرصت شغلی با 120 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی ایجاد شد.

الهیاری ادامه داد: ورود کمیته امداد امام خمینی (ره) به بحث اشتغال با سفارش خود حضرت امام در جلسه شورای موسس کمیته رخ داد.

وی بیان کرد: در دهه 60 به دلیل نوع فقر حاکم بر آن مقطع زمانی، بیشتر تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) معطوف به تامین معیشت خانواده‌ها بود.

به گفته وی، در دهه 70 و 80 بحث ایجاد اشتغال در کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد تاکید قرار گرفت و با استفاده از منابع داخلی و امدادی، صندوق اشتغال در این ارگان تشکیل شد و تسهیلات را در اختیار مددجویان قرار داد.

الهیاری خاطرنشان کرد: با ورود به دهه چهارم یک تحول و تحرک جدی در امر اشتغال خانواده‌های نیازمند رخ داد چراکه علاوه بر منابع امدادی بانک‌ها نیز تسهیلاتی را در اختیار این موضوع قرار دادند.

وی ابراز داشت: ما در کمیته امداد کمترین میزان اقساط معوق را داریم که به دلیل نظارت خوب محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: تسهیلاتی که در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد به صورت قرض‌الحسنه است و بعد از پرداخت تسهیلات، نظارت و مشاوره کافی بر طرح‌ها انجام می‌گیرد که این موضوع باعث به حداقل رسیدن انحراف طرح‌های کمیته نسبت به دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

الهیاری افزود: سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره)  بازگرداندن خانوارهای زیر پوشش به درآمدزایی است که در مرحله نخست استعداد و ظرفیت آنان در زمینه اشتغال سنجیده و در صورت داشتن مهارت لازم از طریق تسهیلات خود‌اشتغالی فرد حمایت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس در ادامه گفت: در صورتی که فرد استعداد کافی نداشته باشد مهارت‌آموزی در دستور کار قرار می‌گیرد و بعد از توانمند شدن با تعریف کار، تسهیلات مورد نیاز در اختیار وی گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ 2448/ش‌/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول