اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

کمیته امداد به دنبال اشتغالزایی روستاهای زیر 20 هزار نفر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان گفت: کمیته امداد به دنبال ایجاد فراهم کردن زمینه‌های اشتغالزایی برای روستاهای زیر 20 هزار نفر است.

کمیته امداد به دنبال اشتغالزایی روستاهای زیر 20 هزار نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محسن مسعودیان راد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن کنفرانس کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از مردم خیر و شریف این استان اظهار داشت: کمیته امداد به دنبال اشتغالزایی برای روستاهای زیر 20 هزار نفر است که تاکنون اقدامات اجرایی کار انجام شده و در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر زمینه‌های اشتغال را در روستاهای زیر 20 هزار نفر و مناطق مرزی فراهم کنیم.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان تاکنون خدمات زیادی ارائه و توفیقات بسیار خوبی کسب کرده که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی  ادامه داد: با توجه به موانع و محدودیت‌هایی که وجود دارد در استان سیستان و بلوچستان نیز خدمات بسیار خوبی انجام گرفته به طوریکه در سال جاری 12 هزار مسکن در این استان ایجاد و تحویل متقضایان شده است.

مسعودیان راد بیان کرد: سال گذشته نیز با کمک خیران 166 مسکن در این استان احداث و تحویل ایتام شد.

وی گفت: هم اکنون 38 هزار و 849 یتیم در استان سیستان و بلوچستان داریم که از این میزان 25 هزار و 113 یتیم زیر 18 سال هستند و تاکنون 22 هزار حامی جذب شده‌اند که 83 درصد حامیان غیر بومی هستند که امیدواریم خیران استان سیستان و بلوچستان در این زمینه هم یاری‌گر امداد باشند.

مسعودیان راد بیان کرد: سیاست‌های کمیته امداد اجرای برنامه‌های تحولی است نظیر تحول در ساختار که تحول در ساختار بسیار خوب بوده اما با توجه به اینکه زیرساخت های فناوری در این استان در حد مطلوب نیست متاسقانه در روند حضور در نقاط محروم با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم سریع تر برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان به بیمه مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: تاکنون 6 هزار خانواده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند که تا پایان سال باید به 12 هزار نفر برسند.

مسعودیان راد گفت: محوری‌ترین فعالیت کمیته امداد موضوع اشتغال است که تا کنون در این زمینه نیز اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: سهمیه اشتغال سیستان و بلوچستان سال گذشته 4 هزار سهمیه بود که امداد بالغ بر 10 هزار سهمیه را ثبت سامانه کرده و شاهد تحقق 250 درصد از برنامه‌های مدنظر بودیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نگاه ما به موضوع اشتغال نگاهی صرف اقتصادی نیست و در واقع هدف ما این است تا با رفع مشکل اقتصادی مردم مشکلات روحی و روانی آن‌‌‌‌ها نیز برطرف کنیم.

وی به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد نظام جامع آموزش خانواده را راه‌ندازی کرده و مشاوره‌های دینی و خانوادگی به خانواده‌های مددجو ارائه می‌دهد که تاکنون بسیار مفید و موثر بوده است.

انتهای پیام/75005/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول