اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاروان سفینةالنجاة در کربلای خوزستان – 65

ضریح عشق حضور سیدالشهدا را در ذهن‌ها زنده کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مسجدسلیمان گفت: ورود ضریح امام حسین (ع) به خوزستان و گذر آن از شهرهای مختلف این دیار، یاد آن حضرت را در ذهن‌ها زنده کرد.

ضریح عشق حضور سیدالشهدا را در ذهن‌ها زنده کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار داشت: خوزستان هم مرز با عتبات عالیات عراق به ویژه کربلای معلی است و در دوران دفاع مقدس نیز در این خاک، جوانان این مرز و بوم به یاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با رمز یا حسین عملیات اجرا کردند، از این رو این منطقه از تبرک خاصی برخوردار و شیعیان آن از ارادتمندان خاص سرور و سالار شهیدان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه ورود ضریح امام حسین (ع) تجلی خاصی دارد اضافه کرد: ضریح شش گوشه‌ای که ده‌ها هزار نفر از جوانان ما برای باز شدن راه کربلا و به عشق زیارتش جان خود را نثار کردند، این روز‌ها می‌ه‌مان خوزستان است و مورد استقبال همه مردم قدر‌شناس قرار گرفته است.

امینی تصریح کرد: به برکت خون شهدای ما در دوران دفاع مقدس، از سوی ملت عزیز ایران، ضریحی نو برای حرم حضرت سیدالشهدا (ع) ساخته شد.

وی اظهار داشت: حرکت کاروان سفینةالنجاة آرمان‌های آن حضرت را به همه ما یادآوری کرد و ما از امام حسین (ع) تشکر می‌کنیم که در چنین روزهایی در ماه خودش، توفیق را نصیب ملت ایران کرد که دوباره به یاد آن حضرت بیفتند.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: درسی که ما می‌توانیم از استقبال پرشور و گستره اقشار مختلف مردم از کاروان سفینةالنجاة و ضریح حضرت سیدالشهدا (ع) بگیریم این است که هر کسی که به سرور و سالارشهیدان نزدیک شد جاودانه گردید.

این استاد حوزه علمیه المهدی (عج) مسجدسلیما ن در ادامه به بیان درس‌های حضور مردم کاروان سفینةالنجاة پرداخت و تاکید کرد: مردم خوزستان با حضور در مراسم استقبال از ضریح حضرت امام حسین (ع) ثابت کردند که اینجا کربلای ایران است و هر وقت نیاز باشد مردم ولایتمدارش در صحنه حضور دارند.

امینی اضافه کرد: حرکت کاروان عشق بسیاری از هموطنان را مشتاق کرد تا در نخستین فرصت به کربلای معلی بروند و مزار شش گوشه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را از نزدیک زیارت کنند و با آرمان‌های آن امام همام که ایستادگی در مقابل ظلم، طرفداری از مظلوم و زمینه سازی برای نهضت جهانی اسلام و ظهور حضرت مهدی موعود (عج) است، پیمانی دوباره ببندند.

وی با اشاره به حضور کاروان سفینةالنجاة در شهرهای مختلف خوزستان گفت: رایزنی‌هایی برای حضور ضریح نورانی سالار شهیدان دشت کربلا در شهر مسجدسلیمان، دیار هزار شهید و زادگاه سردار شهید بهنام محمدی راد انجام دادیم تا مردم این دیار شهید پرور این ضریح مقدس را از نزدیک زیارت کنند ولی تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/2247/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول