اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اوج ارادت سرزمین دارالمؤمنین به اهل‏بیت(ع)

سوگواری سیدالشهدا(ع) تا دهه سوم محرم در دماوند ادامه دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند تداوم سوگواری‏های اباعبدالله‏الحسین (ع) تا دهه سوم محرم در دماوند را اوج ارادت مردم سرزمین دارالمؤمنین به خاندان عصمت و طهارت(ع) دانست.

سوگواری سیدالشهدا(ع) تا دهه سوم محرم در دماوند ادامه دارد

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این عزاداری‏های مداوم نشان از عشق و علاقه مردم دماوند به ائمه اطهار(ع) دارد.

وی ادامه داد: تشکیل دسته‏های عزاداری به مانند آنچه در شهر زنجان مشاهده شد، می‏تواند به الگویی برای ترسیم هیئتی منسجم از مردم مقابل دشمنان تبدیل شود.

علاءالدینی اضافه کرد: البته حضور در آیین سوگواری سید و سالار شهیدان مختص ایران نیست و مردم مسلمان جهان در اقصی نقاط این کره خاکی جنبه حق‏طلبی و آزادی‏خواهی‏شان را در این مراسم جلوه‏گر ساختند.

امام جمعه دماوند افزود: این حضور منسجم، سازمان‏دهی‏ شده و اثربخش از جمله ثمرات و برکات بی‏شمار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در سایه آیین عزاداری سید و سالار شهیدان می‏توان درس‏های برگرفته از این قیام الهی یعنی تبیین افکار آزادی‏خواه و خداجو را عملی ساخت.

علاءالدینی اضافه کرد: از این رو، باید از هیئت‏های عزاداری در شهرستان دماوند، سایر نقاط کشور و همچنین دیگر کشورهای جهان قدردانی کرد.

امام جمعه دماوند افزود: ایام محرم فرصتی برای همه مسلمانان و آزادی‏خواهان جهان است تا در اهداف این قیام بزرگ تعمیق و تحقیق بیشتری صورت گیرد.

* حق‏طلبی و استکبار‏ستیزی عناصر جنبش دانشجویی 16 آذر

امام جمعه دماوند «حق‏طلبی» و «استکبار‏ستیزی» را عناصر جنبش دانشجویی 16 آذر سال 1332 دانست.

علاءالدینی اظهار داشت: جنبش دانشجویی در دوران سیاه ستم‏شاهی دست رد به سینه روشن‏فکران بیمار کافه‏نشین زد.

وی ادامه داد: این جنبش با رد حرکت‏های مبتذل نشان داد که با بصیرت در میدان سیاست دو شاخص «حق‏طلبی» و «استکبار‏ستیزی» را دنبال می‏کند.

علاءالدینی اضافه کرد: شهیدان جنبش دانشجویی مقابل رژیم کودتا و سفر نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، شاهدان عینی تبلور این دو شاخص مهم هستند.

امام جمعه دماوند افزود: دانشجویان امروز به بیان رهبر فرزانه انقلاب به عنوان افسران جنگ نرم در دهه پیشرفت و عدالت همراه با تعمیق شعائر دینی باید پیشرفت علمی در فضای توجه به مسائل سیاسی را نیز مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: با نگاهی به روند تحولات تاریخی می‏توان دریافت که ایجاد هوشمندی در دانشجویان از سوءاستفاده ابزاری از ظرفیت این قشر برای به کرسی نشاندن مطالبات حزبی جلوگیری به عمل آمده است.

علاءالدینی اضافه کرد: انتظار امروز رهبر معظم انقلاب از دانشجویان تداوم راه حق‏طلبی و شناسایی قصد و هدف دشمن از تحرکات خصمانه امروز و دیروز است.

انتهای پیام/67009/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول