اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

سیدالشهدا الگوی تمام‌عیار زندگی انسانی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) الگوی تمام عیار زندگی انسانی است و درسی که شهادتش به بشریت داد تا پایان تاریخ ماندگار خواهد بود.

سیدالشهدا الگوی تمام‌عیار زندگی انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد با اشاره به ویژگی‌های زندگی عاشورایی اظهار داشت: بارزترین ویژگی زندگی عاشورایی علم به این موضوع است که تمام کائنات و جهانیان تسبیح‌گوی خداوند هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان‌ها در جهان دو نوع زندگی انسانی و حیوانی دارند، بیان کرد: پایه و اساس زندگی حیوانی لذائذ و شهوانیات است و مانند چهارپایان فقط در خوردن و خوابیدن خلاصه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه 179 سوره مبارکه اعراف تصریح کرد: خداوند در این آیه شریفه به‌ صراحت هدف از آفرینش جهان را معرفی کرده و فرموده است که ذرات هستی همه در برابر خداوند سر به سجده می‌گذارند و انسان غافل نمی‌داند که برای چه به این دنیا آمده است.

وی افزود: یاد و ذکر خداوند، مایه آرامش است و این موضوع در خانواده‌هایی که واجبات و محرمات را رعایت می‌کنند، کاملا مشهود است.

خاتمی اظهار داشت: در زندگی انسانی که بر پایه اعتقادات و باورهای دینی استوار است، مشکلات با توکل و توسل حل می‌شود و حاکمیت ارزش‌های الهی در این‌گونه زندگی سبب گشایش و آرامش است.

امام جمعه تهران، جوانی را سرمایه‌ای گران‌بها توصیف کرد و خاطرنشان کرد: خداوند جوان عابد، پرهیزکار و با تقوا را بسیار دوست ‌دارد و جوانان این سرزمین آگاه باشند که این سرمایه را به بهای اندک به شیطان نفروشند.

خاتمی در پایان بیان داشت: حضرت امام حسین(ع) تجلی واقعی زندگی انسانی بود که خوب زیست و با سعادتمندی تمام به دیدار خالق خود شتافت و شهادت مظلومانه آن حضرت نیز افتخارآمیز بود.

انتهای پیام/ 70005/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول