اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی:

شهادت و اسارت آموزه‌های اصلی قیام سیدالشهدا(ع) است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: قیام سیدالشهدا(ع) دربردارنده آموزه‌های والایی است که مهم‌ترین آنها شهادت و اسارت هستند.

شهادت و اسارت آموزه‌های اصلی قیام سیدالشهدا(ع) است

حجت‌الاسلام و المسلمین علی مصائبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بر اساس گفته بزرگان دینی و رهبران جهان اسلام قیام امام حسین(ع) دارای عبرت‌ها و سرمشق‌های بسیاری برای تمام مردم جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان است که باید در این ایام بازگو و مورد تحلیل قرار گیرند.

وی افزود: مهم‌ترین درسی که مردم ایران ‌اسلامی و سایر مردم مسلمان از قیام عاشورا کسب کرده‌اند، درس شهادت و اسارت است که موجب پیروزی انقلاب و ایستادگی در برابر ظالم شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری قیام عاشورا بر روحیه مسلمانان و مردم کشورهای بیدار ابراز داشت: تمام قیام‌ها و بیداری‌های اسلامی در سراسر جهان الهام‌گرفته و نشأت‌گرفته از قیام اباعبدالله(ع) و یاران باوفای ایشان در ایام محرم و روز عاشورا است.

وی همچنین در زمینه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه خاطرنشان کرد: این حملات نشانگر استیصال رژیم در برابر قدرت اسلام و همچنین به ‌دلیل ترس از ابهت قیام مردم کشورهای مختلف است که در این منطقه رخ می‌دهد.

مصائبی با تاکید بر لزوم حمایت تمام مسلمانان جهان از ایستادگی مردم فلسطین در برابر طاغوت گفت: این ایستادگی از روی یأس و ناامیدی دشمن بوده و به‌ زودی شاهد پیروزی نهایی اسلام خواهیم بود، بنابراین باید در تمام مناطق جهان مسلمانان علیه این هجوم وحشیانه و ایستادگی مردم در برابر آن قیام کرده و حمایت خود از مردم نوار غزه را نشان دهند.

وی در بیان دلایل ماندگاری قیام اباعبدالله(ع) در برابر حکومت کفر تصریح کرد: این قیام به ‌دلیل معنوی بودن و همچنین بهره‌مندی یاران امام از قدرت فکری اسلام ماندگار شده و تا امروز نیز سرلوحه تمام بیداری‌های اسلامی در جهان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در پایان عنوان کرد: مودت و دوستی اهل بیت(ع) و یاران باوفای آنان از جمله وظایف اصلی مسلمانان در شرایط کنونی است که در ایران اسلامی شاهد چنین رویه‌ای هستیم.

انتهای پیام/61003 /ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول