اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نقده:

دشمنان در صدد نابودی نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نقده گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) آئینه‌ای برای اسلام و مکتب تشیع است که اگر این آئینه لکه‌دار شود به ضرر اسلام است و هیچ‌کسی جز دشمنان اسلام از آن سود نمی‌برند.

دشمنان در صدد نابودی نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) هستند

حجت‌السلام محمد حیدری‌زاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دشمنان در صدد هستند سرچشمه قیام‌های آزادی‌خواهانه در جهان را که نهضت حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) است، نابود کنند.

وی افزود: کسی‌که معارف الهی را تبلیغ می‌کند باید فقط از خداوند ترس داشته باشد، بنابراین بهترین مبلغ دینی کسی است که فهم صحیح از احکام الهی دارد و با اخلاص آن چیزی را که از شرع دریافت کرده است به عمل در آورد به عبارتی یک مبلغ باید به یک الگوی عملی در جامعه تبدیل شود.

حیدری‌زاد با تبیین وظایف مداحانی که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) مرثیه‌خوانی می‌کنند، ابراز داشت: با استناد به روایتی از اهل‌بیت (ع) کسی‌ که ایشان را دست‌مایه کسب درآمد کند، هلاک می‌شود پس مداح واقعی باید کسی باشد که اطلاعات قابل قبول و معتبری از تاریخ داشته و واقعه عاشورا را با کسب اطلاعات از منابع معتبر دینی و کتب مستند بیان کند و از تفریط‌گویی و خرافه‌پراکنی در مرثیه‌ها پرهیز کرده و فقط برای گسترش بینش اسلامی در جامعه تلاش کند.

امام جمعه نقده تصریح کرد: از بزرگ‌ترین خصایص شیعه کسب معرفت اهل‌بیت(ع) است و با داشتن این معرفت خود به خود در دل شیعیان محبت و معرفتی از اهل بیت قرار داده می‌شود که ولایت ائمه اطهار را در هر زمانی قبول می‌کند، بنابراین اگر مداحان امام حسین (ع) این معرفت و حب را در دل جای داده‌ باشند مدیحه‌سرایی و حسینی بودن آنها محدود به محرم نمی‌شود و این بهترین نوع قبول ولایت در اسلام است.

وی با اشاره به اینکه نهضت امام حسین (ع) سرچشمه نهضت‌های آزادی‌خواهانه در جهان است، اظهار کرد: امام حسین (ع) کانون معارف دینی و منبع دفاع از اسلام، تشیع و امامت در تاریخ است و فلسفه قیام خونین حضرت سید الشهدا(ع) نیز بر پایه احیای ارزش‌های دین و عدالت‌خواهی بنا شده است.

امام جمعه نقده ادامه داد: ائمه معصومان(ع) بعد از امام حسین(ع) برای ایشان عزاداری می‌کردند و توصیه شده است بهترین عزاداری‌ها برای امام حسین(ع) انجام گیرد و آن عزاداری طوری‌ است که به صورت سنتی و با خلوص نیت انجام گیرد و بر مبنای پایبندی به ارزش‌های دین پایه‌گذاری شود و اگر غیر از این عمل شود نه تنها هیچ ثوابی از عزاداری نمی‌برند بلکه خود را به هلاکت می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: این امام همام، آئینه‌ای برای اسلام و مکتب تشیع است و اگر این آئینه لکه‌دار شود به ضرر اسلام است و هیچ‌کسی جز دشمنان اسلام از آن سود نمی‌برند زیرا آن‌ها در صدد هستند سرچشمه قیام‌های آزادی‌خواهانه در جهان را که همانا نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است، نابود شود.

انتهای پیام/61008/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول