اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 50 میلیون تومان

انجمن آثار و مفاخر آذربایجان غربی به طور رسمی آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: انجمن آثار و مفاخر آذربایجان غربی در دومین جلسه خود با تخصیص 50 میلیون تومان بودجه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

انجمن آثار و مفاخر آذربایجان غربی به طور رسمی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه دومین جلسه انجمن آثار و مفاخر آذربایجان غربی به ریاست وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان غربی و با حضور اعضای ستادی این انجمن برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در سخنانی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی این انجمن در استان گفت: حضور نمایندگانی از رؤسای دانشگاه‌ها و مدارس در این جلسه یکی از نیازها است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که چنین جلساتی بدون حضور چهره‌های مختلف از عرصه‌های گوناگون نمی‌تواند بازخورد مناسبی داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی افزود: ایجاد آرشیو از آثار و چهره‌های فاخر استانی و معرفی آن‌ها به مردم از راه‌های مختلف می‌تواند یکی از فعالیت‌های محوری انجمن آثار و مفاخر باشد که در آینده به آن پرداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌های جمعی اعم از صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی باید با ورود در این وادی راه را برای شناخت هر چه بهتر اندیشمندان استانی و تلاش برای بازیابی هویت اصلی مفاخر استان تلاش کنند.

کریمی همچنین راه‌اندازی بانک اطلاعات نخبگان و پایگاه اطلاع رسانی انجمن را از دیگر نیازهای اساسی دانست.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد اصلی انجمن آثار و مفاخر استان معرفی و سپس در خصوص موارد مهم بحث و تبادل نظر شد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: فعالیت گسترده برای انجمن می‌تواند چهره واقعی آن را برای مردم و مسئولان مشخص کرده و جایگاه واقعی این بخش را معرفی کند.

وحید جلال‌زاده در ارتباط با اعتبارات اختصاص یافته برای آغاز فعالیت‌های انجمن مفاخر استان، تصریح کرد: مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان هزینه اولیه انجمن در راستای انجام طرح‌های تحقیقاتی و انجام امور جاری اختصاص داده می‌شود تا به این ترتیب اقدامات اولیه جذب اعضا و سایر موارد انجام شود.

وی با تاکید بر نوآوری در انجمن عنوان کرد: تشکیل کمیته خاص برای بررسی و استخراج بانک اطلاعاتی آثار و مفاخر استان از ضروریاتی است که باید در انجمن انجام شود.

این مسئول ارائه بانک اطلاعاتی مشاهیر به شهرستان‌ها و درخواست برای تکمیل این اطلاعات را خواستار شد و گفت: در صورتی که اطلاعات موجود از آثار و مفاخر استان در دوره‌های زمانی بعدی با شیوه‌های جدید نگارش شود و از ابعاد دیگری به این قضایا پرداخته شود می‌توان شاهد گردآوری آثار فاخری در زمینه معرفی مشاهیر بود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تهیه سالنامه ویژه معرفی مشاهیر و آثار فاخر استان را از راه‌های انتقال فرهنگ مردم استان معرفی و اذعان داشت: تهیه این سالنامه می‌تواند به عنوان یکی از اقدامات بارز انجمن مفاخر آذربایجان غربی به یادگار مانده و راهی برای فعالیت‌های بزرگ‌تر باز کند.

جلال‌زاده در پایان متذکر شد: جلسات شورای اداری بهترین مکان برای معرفی آثار و مفاخر استان و شهرستان‌های مختلف است که توسط صاحب‌نظران این حوزه انجام شود و به این ترتیب زاویه‌های جدیدی در این حوزه گشوده شود.

انتهای پیام/61003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول