اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر خبر داد

ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش تجلیل از مفاخر روحانیت بوشهر

خبرگزاری فارس: دبیر همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر گفت: 100 مقاله از سوی علما و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی به همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر ارسال شد.

ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش تجلیل از مفاخر روحانیت بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدغلامرضا حسینی ظهر امروز در همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر اظهار داشت: این مقالات در زمینه نقش روحانیون استان در گذشته و دوره معاصر و متناسب با نیازهای روز جامعه ارائه شده است که پنج مقاله آن برگزیده شد.

حسینی افزود: دبیرخانه دائمی این همایش که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است، در قم بود.

وی با بیان اینکه در کمیته تخصصی این همایش آثار متعدد مفاخر بررسی می‌شود، گفت: در این کمیته کتاب‌هایی از کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی و کتابخانه مرعشی و نقش روحانیت استان بوشهر در قرون گذشته و عصر حاضر بررسی می‌شود.

دبیر همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با بیان اینکه از تندیس همایش نیز رونمایی شده است، گفت: این تندیس نمادی از علم و فرهنگ، طلاب و علوم اسلامی است و در کنار این همایش هشت کتاب از نویسندگان علوم دینی استان بوشهر هم رونمایی شده است.

حسینی در ارتباط با مقالات رسیده به این همایش گفت: در فراخوان خاص شش مقاله متناسب با نیاز جامعه و تاثیر روحانیت در شفافیت دین‌مداری داشتیم که سه مقاله از این تعداد برتر شدند.

حسینی اضافه کرد: در فراخوان عام نیز بیش از 70 مقاله به دبیرخانه رسید که از این تعداد دو مقاله برتر انتخاب و در روز همایش به صورت کنفرانس ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همایش به دنبال تبیین جایگاه و رسالت تبلیغی روحانیت نسبت به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: آثاری که بزرگان صاحب نام روحانی ثبت کردند برخاسته از نگاه محفلی و کتابخانه‌ای نبوده بلکه آثاری مبتنی بر نیاز جامعه بوده است.

دبیر کمیته علمی تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر با بیان اینکه همایش مذکور نخستین گام برای بروز و ظهور نیازهای معنوی جامعه است، اظهار داشت: در این همایش سه کمیسیون تخصصی در محورهای دینی، نرم‌افزاری و ارتباط با جامعه دینی و مدرن تشکیل شده و یکی از ویژگی‌های آن ایجاد کمیسیون در ارتباط با جامعه و علمای جهانی بوده است.

حسینی تاکید کرد: همایش مذکور برای تکریم و تجلیل از بزرگ مردانی است که بی‌ادعا در عرصه علوم مختلف رسالت خود را انجام دادند و لازم است این رسالت بی‌ادعای آنان تبیین شود.

انتهای پیام/66006/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول