اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر:

‌متون نمایشی فاخر در استان بوشهر نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: به دلیل نبود نمایشنامه‌های قوی در استان بوشهر و غافل شدن از تربیت نویسندگان جوان در این حوزه هنری اکنون با فقر شدید در تولید متون نمایشی روبه‌رو هستیم.

‌متون نمایشی فاخر در استان بوشهر نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان محمد مظفری بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان بوشهر در بندر کنگان اظهار داشت: تئاتر از هنرهای ریشه‌دار و ارزشمند در استان بوشهر است و برای تقویت این رشته هنری اهتمام جدی داریم.

وی افزود: افزایش سطح کیفی تئاتر و نمایشنامه در استان از دغدغه‌های اساسی مسئولان هنرهای نمایشی است و با تمام توان و پتانسیل در این مسیر گام برمی‌داریم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: مسایل مالی و کمبودهای مالی در واقع مهم‌ترین مشکل حوزه تئاتر است که امیدوار هستیم با حمایت مسئولان مرتفع شود.

مظفری از فقدان متون نمایشی فاخر به عنوان دیگر مشکل این حوزه یاد کرد و گفت: به دلیل نبود نمایشنامه‌های قوی در استان بوشهر و غافل شدن از تربیت نویسندگان جوان در این حوزه هنری اکنون با فقر شدید در تولید متون نمایشی روبه‌رو هستیم.

وی اضافه کرد: برای جبران این ضعف امسال در قالب جلسات تخصصی نمایشنامه‌خوانی و برگزاری دوره آموزش نمایشنامه‌نویسی اقداماتی توسط انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر انجام شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان نیز با اشاره به برگزاری نخستین دوره نمایشنامه‌خوانی در کنگان اظهار داشت: با تلاش صورت گرفته در نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان بوشهر در شهرستان کنگان 14 گروه نمایشی مشارکت دارند.

حسن مختارزاده بیان کرد: از تعداد 40 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، هیئت بازخوان تعداد 14 اثر را پس از بررسی انتخاب و به جشنواره معرفی کرده است.

وی اذعان داشت: گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده از شهرستان‌های کنگان، دیر، جم، گناوه، دشتی، بوشهر و تنگستان در این جشنواره مشارکت دارند.

مختارزاده گفت: انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر تلاش بسیار خوبی برای رشد و تقویت تئاتر در استان و شهرستان‌ها انجام داده که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول